استقرار بیش از ۱۵ موکب اربعین از هرمزگان در شهرهای زیارتی عراق
کد خبر: 4078966
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

استقرار بیش از ۱۵ موکب اربعین از هرمزگان در شهرهای زیارتی عراق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰ هزار هرمزگانی در اجتماع و راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند، گفت: امسال بیش از ۱۵ موکب از هرمزگان در شهرهای زیارتی کشور عراق جهت ارائه خدمت به زائران مستقر می‌شوند.

استقرار موکب های اربعین ذر عراق

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین، اظهار کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین باعث ماندگاری بیش از پیش نهضت عاشورا شده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین جلوه‌ای بی‌نظیر از عشق و ارادت مثال‌زدنی مردم اقصی نقاط عالم با اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش است، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین نمایش قدرت و عظمت اسلام در برابر استکبار جهانی است.

کامرانی عنوان کرد: از ابتدای ثبت‌نام متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین تاکنون قریب به ۴۰ هزار هرمزگانی برای شرکت در این اجتماع عظیم در سامانه سماح اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰ هزار هرمزگانی در اجتماع و راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۵ موکب از هرمزگان در شهرهای زیارتی کشور عراق جهت ارائه خدمت به زائران مستقر می‌شوند. موکب حضرت علی‌اکبر (ع) از شهرستان رودان، موکب قمر بنی‌هاشم از شهرستان میناب، موکب حضرت ابوالفضل(ع) از بخش توکهور و هشتبندی، موکب قاسم بن الحسن (ع) از بخش قلعه قاضی، موکب‌های طلوع آدینه، سیدالشهدا و الشهدا از شهرستان بندرعباس، موکب‌های سپاه و هیئت رزمندگان اسلام، موکب انصارالمهدی از شهرستان قشم و یک نانوایی سیار از بخش چارک بندرلنگه با استقرار در شهرهای زیارتی عراق به ویژه کربلا به ارائه خدمت به زائران حسینی می‌پردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: هم‌زمان با حرکت زائران حسینی به سمت مرز شلمچه جهت شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین موکب‌داران شهرستان‌های بندر خمیر، بندرلنگه و پارسیان در دو مسیر رفت و برگشت از زائران امام حسین علیه پذیرایی می‌کنند.

کامرانی بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شرایط انتقال موکب‌ها را به کشور عراق تسهیل کنند تا موکب‌داران با کمترین مشکل جهت ارائه خدمت به زائران در کشور عراق مستقر شوند. با توجه به گرمای هوا موکب‌داران تدابیر لازم را به منظور تأمین تجهیزات سرمایشی مورد نیاز اتخاذ کنند. احتمال گرمازدگی زائران نیز وجود دارد که ضروری است تدابیر لازم در این بخش اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بین ۶ تا ۹ میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند، عنوان کرد: با توجه به مشارکت گسترده زائران و گرمای هوا در کشور عراق تأمین آب معدنی و یخ برای ارائه خدمات به زائران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تأکید بر تأمین ناوگان مورد نیاز برای انتقال زائران به مرز شلمچه، افزود: کمیته حمل و نقل ستاد اربعین نسبت به تأمین ناوگان حمل و نقل مورد نیاز جهت اعزام زائران به مرز شلمچه  با قیمت مناسب برنامه‌ریزی کند تا زائران با کمترین به سمت مرز حرکت کنند. تأمین ناوگان لازم برای بازگشت زائران از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود تا زائران هنگام برگشت با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی در پایان یادآور شد: تزریق دو دوز واکسن کرونا برای شرکت در راهپیمایی اربعین ضروری است و کسانی که شش ماه از تزریق آخرین دوز آن‌ها گذشته است نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند. همچنین بانک مرکزی متولی تأمین ارز مورد نیاز زائران اربعین شده است و این موضوع پس از تعیین تکلیف بین دو کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha