ثبت‌نام در سامانه سماح به عنوان برگه خروج از مرز است
کد خبر: 4078897
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

ثبت‌نام در سامانه سماح به عنوان برگه خروج از مرز است

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح به عنوان برگه خروج از مرز است و همچنین استفاده از گذرنامه تا تاریخ ۱۰ مهرماه بلامانع است و نیاز به تمدید نیست.

پیاده روی اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، محمد خورشیدی، دبیر ستاد اربعین استان قزوین، در چهارمین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین که امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداری برای اولین بار در سال جاری در شهرستان‌ها تشکیل شد و تاکنون نیز تمام کمیته‌ها ۲ الی سه جلسه تخصصی برگزار کرده‌اند و برای دغدغه‌های بسیاری دستورالعمل‌های لازم صورت گرفته است.

وی افزود: شهرستان‌های تاکستان، قزوین و به ویژه آوج در دستور کار قرار گرفتند زیرا خروجی استان قزوین به سمت مرز مهران است. با توجه به فرصت باقی‌مانده تا روز اربعین لازم است اقدامات میدانی از امروز آغاز شود زیرا ۱۰ قبل از اربعین زائرین و ۲۰ روز قبل موکب‌ها اعزام می‌شوند و موضوعاتی همچون حمل‌ونقل و وضعیت استقرار مواکب در کشور عراق و ایران نیز جزو مسائل مهم است.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: با توجه به اطلاعات کنونی از تاریخ ۱۰ تا ۲۳ ماه صفر خروج و کاپتاژ اتوبوس و خودروهای شخصی ممنوع است و فقط ماشین‌های مواکب امکان خروج از مرز را دارند.

وی تصریح کرد: زائرین در سامانه سماح با پرداخت ۱۸ هزار تومان حق بیمه از روز رفت به کربلا تا زمان بازگشت بیمه خواهند بود ضمن اینکه پارکینگ‌های شخصی در مرز با هزینه ۱۰ هزار تومان و پارکینگ‌های عمومی با هزینه ۵۰۰۰ تومان آماده ارائه خدمات هستند.

خورشیدی در ادامه یادآور شد: ثبت‌نام در سامانه سماح به عنوان برگه خروج از مرز است و همچنین استفاده از گذرنامه تا تاریخ ۱۰ مهرماه بلامانع است و نیاز به تمدید نیست.

وی گفت: همراه داشتن کارت واکسیناسیون و تزریق ۲ دوز واکسن برای زائرین الزامی است و توصیه می‌شود افرادی که ۶ ماه از زمان واکسیناسیون آنان گذشته است برای تزریق دز یادآور اقدام کنند.

این مسئول بیان کرد: ۲۶۰ نفر از نیروی انتظامی در اربعین در جهت خدمت‌رسانی در مرزها آماده خواهند بود و ۲۶ هزار و ۵۰۰ زائر قزوینی برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اشاره کرد: ورود دارو به کشور عراق از طریق مواکب ممنوع شده و ورود اقلام دارویی توسط سازمان پزشکی حج و زیارت و هلال‌احمر مدیریت می‌شود و بدین‌ترتیب سه موکب از قزوین در حوزه سلامت و درمانی فعالیت کنند که تحت پوشش هلال‌احمر هستند. همچنین یکی از این موکب‌ها هم درمانگاهی در مسیر نجف و کربلا ایجاد خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین در پایان گفت: یکی از موضوعات مهمی که زائران باید موردتوجه قرار دهند این است که فعالیت مرز خسروی ۲۴ ساعته نیست و این مرز با روشن شدن هوا پذیرای زائران است اما مرز مهران ۲۴ ساعته پذیرای زائران خواهد بود.

انتهای پیام
captcha