رونمایی از تابلوی رشتی‌دوزی «عاشورای حسینی» در گیلان
کد خبر: 4076387
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

رونمایی از تابلوی رشتی‌دوزی «عاشورای حسینی» در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به رونمایی از تابلوی رشتی‌دوزی ابریشمی «عاشورای حسینی» گفت: بخش‌هایی از زیارت عاشورا، همراه با تصویری از این واقعه در اثر هنری توسط شیما رهبریان خلق شده است.

رونمایی از تابلوی ابریشمی عاشورای حسینی در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی گیلان، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه عاشورا یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه هنرمندان در طول زمان‌های مختلف بوده است، اظهار کرد: همزمان با برگزاری زیارت عاشورا در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی استان با حضور مسئولان از تابلوی «عاشورای حسینی» رونمایی شد.

وی افزود: تابلوی رشتی دوزی «عاشورای حسینی» از نخ ابریشم توسط یکی از هنرمندان گیلانی به نام شیما رهبریان در مدت یک ماه بافته شده و به اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان هدیه داده شد.

جهانی با تأکید بر لزوم به تصویر در آوردن واقعه عاشورا و ارزش‌های دینی توسط هنرمندان، تصریح کرد: بخش‌هایی از زیارت عاشورا «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ»، همراه با تصویری از این واقعه بزرگ در این اثری هنری خلق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به نقش و تأثیر واقعه عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران‌شان در هنر ایران، گفت: هنر عاشورایی، نقشی ویژه در زندگی مردم این سرزمین داشته و هنرمندان گیلانی نیز در خلق این آثار همواره متعهد بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha