جهاددانشگاهی مأمن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه است
کد خبر: 4076323
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

جهاددانشگاهی مأمن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه است

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مأمن حمایت از ایده‌های نوآورانه و نخبگان است، افزود: شعار امسال این نهاد «جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران» است و برای تحقق این هدف تلاش می‌شود.

جهاددانشگاهی مأمن حمایت از نخبگان و ایده‌های نوآورانه استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مهسا پرنیان، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی، با حضور در برنامه «صبح تازه» سیمای اترک به مناسبت 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: شعار امسال این نهاد «جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوری نخبگان ایران» است و در این راستا تلاس برای مهاجرت معکوس نخبگان پیگیری می‌شود.

وی افزود: همکاران در سراسر کشور فعالیت‎های خوبی را هم‌راستا با پیشرفت‌های کشور به ثبت رسانده‌اند و این نهاد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و ... پیشرو است و بهترین مامن برای حمایت از نخبگان و همچنین کمک به تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است.

پرنیان در ادامه گفت: در استان خراسان شمالی نیز جهاددانشگاهی از زمان تشکیل تا به امروز، در مسیر انقلابی خود فعالیت‌های خوبی را انجام داده و در حوزه‌های مختلف خدمات خوبی ارائه داده است.

وی راه اندازی مرکز درمان سرطان پستان را برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که این سرطان در آن شیوع بالایی دارد و متأسفانه سن ابتلا نیز در استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی ندارد بنابراین راه‌اندازی این مرکز به جد پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: مأموریت دیگر جهاددانشگاهی گیاهان دارویی است که این نهاد با همکاری آستان قدس رضوی در حوزه فراوری گیاهان دارویی و همچنین کشت گیاهان دارویی در زمینه آفت‌کش‌ها و خوراک دام ورود پیدا کرده است.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی، راه اندازی مرکز اصلاح نژاد دام سبک را از دیگر پروژه‌ها دانست و افزود: در حوزه دام سبک تاکنون برای 2 هزار رأس دام سبک تلقیح مصنوعی اجرا شده است. با توجه به پتانسیل خراسان شمالی و منطقه راز و جرگلان در زمینه اسب اصیل ترکمن، اصلاح نژاد این گونه ارزشمند نیز از برنامه‌هاست.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان استانی و ملی، با تحقق برنامه‌های در دست پیگیری جهاددانشگاهی، خدمات شایانی به مردم استان ارائه شود.

انتهای پیام
captcha