نقش مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین
کد خبر: 4075684
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

نقش مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال سیاه‌نمایی و ایجاد یأس و ناامیدی در کشور است، بيان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با جهاد تبیین می‌تواند در راستای امیدآفرینی در استان حرکت کند، باید در فضای مجازی به مقابله با اقدامات سوء دشمن بپردازیم و نقشه‌های آنان را خنثی کنیم.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال‌وبختیاری ۱۲ مردادماه در جمع ریاست و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از چهار دهه از عمر تأسیس این نهاد انقلابی در کشور به فرمان امام راحل(ره) می‌گذرد، اظهار کرد: بسیاری از خلأها در حوزه فرهنگی و تبلیغی توسط این نهاد در کشور و با مشارکت مردم پُر شده است.

حیدری افزود: اگر مشارکت مردم در بسیاری از حوزه‌ها در کشور نبود، قطعاً نمی‌توانستیم از بسیاری از گردنه‌ها عبور کنیم، بنابراین رمز پیروزی ملت ایران در حوزه‌های گوناگون از جمله دفاع مقدس حضور و مشارکت مردم در صحنه است.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های پیش‌بینی شده در مراسمات ملی و مذهبی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان جذاب باشد، تأكيد کرد: حضور پرشور مردم در این مراسمات توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند، باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

حیدری یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در شهرستان‌ها ملزم هستند تا امکانات و ظرفیت‌های خود را در اختیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برای برنامه‌های پیش‌بینی شده در مناسب‌های مختلف قرار دهند.

استاندار با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال سیاه‌نمایی و ایجاد یأس و ناامیدی در کشور است، بيان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با جهادتبیین می‌تواند در راستای امیدآفرینی در استان حرکت کند، باید در فضای مجازی به مقابله با اقدامات سوء دشمن بپردازیم و نقشه‌های آنان را خنثی کنیم، نباید با انتشار برخی مطالب در زمین دشمن بازی کرد.

وی بیان کرد: دشمن فرصت‌های موجود در کشور را باتوجه به عدم تحرک‌پذیری در حوزه‌های مختلف به تهدید تبدیل می‌کند و در این راستا امکانات خود را بسیج کرده است تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند.

موسی انصاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

ضرورت همکاری دستگاه‌ها با شورای هماهنگی جهت برپایی برنامه‌ها

در ادامه، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این شورا هماهنگ‌کننده برنامه‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی استان است، اظهار کرد: بخش اعظم مأموریت شورا ناظر به مناسبت‌هاست که برنامه‌ریزی، سازماندهی و هدایت و نظارت بر اجرای برنامه‌ها و محافل را در این ایام بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این مناسبت‌ها در طول سال پراکنده هستند و در تمامی ماه‌های سال این وظیفه بر عهده شوراست و نیز برنامه‌های غیرمترقبه که ممکن است در طول سال ایجاد شود، بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌باشد.

انصاری با تصریح اینکه بر طبق اساسنامه، شورای هماهنگی وظیفه‌ای در قبال اجرای برنامه‌ها ندارد، بیان کرد: این شورا ابزار برگزاری جلسات و برنامه‌ها را تامین نمی‌کند بلکه نگاه محوری و راهبری نسبت به نقش این شورا باید وجود داشته باشد؛ حدود ۲۰ دستگاه اجرایی استان وظیفه دارند همکاری لازم را در مناسبت‌های گوناگون با شورای هماهنگی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: انتظار این است که در قالب یک مصوبه به ویژه به فرمانداران در سراسر استان ابلاغ شود که در اجرای برنامه‌های مختلف همکاری داشته باشند و شورای هماهنگی محوریت کارها را بر عهده بگیرد تا خدای ناکرده انشقاق و انحراف یا سوءاستفاده‌ها در برگزاری برنامه‌ها اتفاق نیفتد.

انصاری با تصریح اینکه در شهرکرد هنوز مرکز مشخصی برای تجمعات رسمی پیش‌بینی نشده است، گفت: انتظار ما به ویژه از شهرداری این است که در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها جایگاهی در نظر گرفته شود تا مشکلات تعبیه جایگاه مراسم‌ها و برنامه‌ها در ایام و فصول مختلف سال تا حدودی تقلیل یابد.

وی تأکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برای اجرای برنامه‌ها هیچگونه اعتباری ندارد و برایش بودجه‌ای برای این منظور تعریف نشده است، حال آنکه به‌ویژه در شهرستان‌ها از این مجموعه انتظار دارند که برای برپایی برنامه‌ها از سوی این شورا اعتبارات و کمک‌هایی را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha