تالیف بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا
کد خبر: 4075671
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

تالیف بیش از ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه با ظرفیت دانشگاه گیلان و محققین تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد تالیفات در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی داشتیم، تصریح کرد: این متون حتی قابلیت تبدیل به نمایشنامه را دارند، لذا در حوزه معارف و دفاع مقدس از تالیفات و هنرمندان حمایت می‌کنیم.

حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن حبیبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز، 12 مردادماه در آیین رونمایی از تازه‌ترین تولیدات ادبی و هنری با موضوع روحانیت گیلان در دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پرتویی از نهضت و فلسفه عاشورا بود، یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی در کنار مردم بودن، است و همیشه ریشه مذهبی نظام بوده که توجه خیلی از اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان را جلب کرده است.

وی افزود: دشمنی و خصومت نظام سلطه در مقابل ایران که میدان‌دار بیداری اسلامی بوده به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی است و همین باعث شده که انقلاب برگرفته از نهضت عاشورا، آرمانی برای آزادی‌خواهان جهان باشد. بخش دیگر فلسفه عاشورا بحث روایتگری بود که حضرت زینب(س) در آن شرایط سخت به تعبیری جهاد تبیین کردند.

حبیبی ادامه داد: آن چیزی که موضوعیت امروز را دارد، دفاع مقدس است که با رهنمودهای پیامبرگونه امام راحل در دفاع از این کوی و برزن شکل گرفت؛ رمز موفقیت آن اتحاد، وحدت و انسجام ملی است که حتی وحدت همه کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه جهان را در خود داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: این تبیین و روایتگری را امروز پیشکسوتان، روحانیون و رزمندگان به صورت مجاهدانه و مخلصانه به دوش می‌کشند که در نقش روحانیت در عرصه دفاع مقدس بسیار موثر و پررنگ است؛ به فرمایش مقام معظم رهبری «اگر در موضوعات دفاع مقدس تبیین نداشته باشیم تحریف صورت می‌گیرد».

وی ادامه داد: ایثار، شهادت و از خودگذشتگی از زیبایی‌های دفاع مقدس است که رسالت ما معرفی و روایتگری این زیبایی‌ها در کنار سختی‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه با ظرفیت دانشگاه گیلان و محققین تاکنون بیش از ۲۰۰ جلد تالیفات در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی داشتیم، تصریح کرد: این متون حتی قابلیت تبدیل به نمایشنامه را دارند لذا در حوزه معارف و دفاع مقدس از تالیفات و هنرمندان حمایت می‌کنیم.

افتتاح دبیرخانه دانش‌نامه دفاع مقدس در دانشگاه گیلان

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: وظیفه تک تک ما این است که نقش و سیره و سبک زندگی شهدای گرانقدر را بیش از پیش به جامعه معرفی کنیم. در چند دهه اخیر کشور با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده که این امنیت و آرامش اکنون مرهون از خودگذشتگی، ایثار و شهادت شهدای گرانقدر است.

وی افزود: وظیفه اصلی و جدی تک تک ما حفظ آثار و نتایج دفاع مقدس است؛ در دانشگاه گیلان سعی داریم این مسئله را حفظ کنیم و به آیندگان نشر دهیم که در این راستا امروز دبیرخانه دانش‌نامه دفاع مقدس در دانشگاه گیلان افتتاح شد.

گفتنی است؛ کتاب «از باغ‌های سبز چای تا شط علی» خاطرات رزمنده ابوالقاسم عباسی تالیف معصومه سعیدی، کتاب «نگاهم در جاده جاماند» خاطرات روحانی شهید طاهر رمضان‌نیا تالیف مریم میرزایی، کتاب «از عطش تا عطش» اثر شهید روحانی محمدعلی اصغری به قلم سحر خوش‌گفتار و همچنین پرتره روحانی شهید محمدعلی اصغری، اثر نازنین زرگری در این مراسم رونمایی شد.

تالیف بیش از240 کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا

تالیف بیش از240 کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا

تالیف بیش از240 کتاب در حوزه دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا

انتهای پیام
captcha