پنجمین سالگرد شهید سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4075262
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
همزمان با تاسوعای حسینی

پنجمین سالگرد شهید سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: پنجمین سالگرد شهید سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی ساعت 18 روز یکشنبه، 16 مردادماه بر سر مزار ایشان واقع در شلمان که قدمگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز است، برگزار می‌شود.

محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود

محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با تاکید بر اینکه یاد و خاطره شهدا باید همیشه زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: شهدا با تاسی از نهضت عاشورا توانستند دشمن را مرعوب نمایند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از وصایای شهدا مانند شهید حسین‌پور که به عنوان شهید نابغه مطرح بوده الگو بگیریم، افزود: عزت، افتخار و دستاوردهایی که در نظام بدست می‌آید به برکت خون شهدا است.

فرماندار شهرستان لنگرود از برگزاری مراسم پنجمین سالگرد شهید حسین‌پور شلمانی خبرداد و گفت: پیرو برگزاری چهارمین جلسه هماهنگی بزرگداشت شهید حسین‌پور با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، جانشین سپاه قدس گیلان، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مدیرکل بنیاد شهید گیلان و مسئولان شهرستان لنگرود، مقرر شد پنجمین سالگرد این شهید بزرگوار ساعت 18 روز یکشنبه، 16 مردادماه بر سر مزار ایشان واقع در شلمان که قدمگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز است، برگزار شود.

جلالی ادامه داد: از آحاد مردم ولایتمدار دعوت می‌کنیم که در این مراسم پرفیض که با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار می‌شود، حضور گسترده و فعالی داشته باشند.

گفتنی است شهید سردار مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی بود که در شانزدهم مرداد ۱۳۹۶ در دیرالزور سوریه شهید شد. وی فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود و در سال ۱۳۹۷ از سوی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان شهید نمونه کشوری انتخاب شد. پنجمین سالگرد شهادت این سردار نخبه مدافع حرم همزمان با تاسوعای حسینی روز 16 مرداد در گلزار شهدای شلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha