جهاددانشگاهی قلب تپنده دانشگاه‌های کشور است
کد خبر: 4075134
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

جهاددانشگاهی قلب تپنده دانشگاه‌های کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی افتخارات بسیاری در حوزه‌های علمی و دانشگاهی برای انقلاب اسلامی رقم‌زده و به‌مثابه قلب تپنده‌ای دانشگاه‌های کشور را فعال، پویا و باانگیزه کرده است.

عابدینی امام جمعه قزوین

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نشاط و شتاب ویژه‌ای در دانشگاه ایجاد کرده و نقش مؤثری در پیشرفت دانشگاه‌های ایران و ارتقای رتبه آنان در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مثل قلب تپنده‌ای در دانشگاه‌های کشور است، اظهار کرد: امروز اگر افتخار، دستاورد و پیشرفتی از جانب دانشگاه دیده می‌شود، به برکات وجود جهاد دانشگاهی است چراکه این نهاد انقلابی و جهادی دانشگاه‌ها را از یکنواختی درآورده و حلقه واصلی بر صنعت و دانشگاه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین ادامه داد: از جهاددانشگاهی استان انتظار می‌رود در سال تولید دانش‌بنیان اشتغال آفرین، بیش از گذشته جهاد کند و در راستای رفع مسائل و مشکلات استان گام بردارد.

وی گفت: امروز صنعت و کشاورزی استان با مشکلات بی‌شماری دست‌وپنجه نرم می‌کند و ضروری است که نهادهای انقلابی برای رفع مشکلات کشاورزی استان روی کار آیند و چه خوب است جهاد دانشگاهی در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های خود و بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی به حل مسائل بپردازد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت وجود جهاد دانشگاهی شاهد افزایش پیوند دانشگاه‌ها با عرصه‌های مختلف فنّاوری و علم و دانش باشیم و چرخ کشور بر مبنای علم و دانش به حرکت دربیاید.

وی در پایان گفت: خداوند در قرآن کریم از جهاد و موفقیت کارهای جهادی یادکرده است و اگر بخواهیم حق دانشگاه را ادا کنیم، بی‌شک این حق بدون کارهای جهادی و بدون وجود نهادی چون جهاد دانشگاهی ادا نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha