عاشورا؛ تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 4074758
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

عاشورا؛ تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر

امام‌جمعه طبس با بیان اینکه واقعه عاشورا تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اسلام احیای واجب امر به معروف و نهی از منکر را به منزله قسمتی از زندگی هر مسلمان می‌داند و محرم بهترین فرصت برای پرداختن به این فریضه واجب است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی،  امام جمعه طبس به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی،  امام‌جمعه طبس، امروز، 9 مردادماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس اظهار کرد: مراقب باشیم در واجب امر به معروف و نهی از منکر شرمنده پیشگاه الهی نشویم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب بسیار حساس است، افزود: این فریضه در کنار نماز و سایر واجبات بر عهده هر مسلمان قرار دارد اما در‌ این موضوع اگر برخی از ما در قیامت مورد بازخواست قرار بگیریم شاید پاسخی نداشته باشیم و شرمنده درگاه الهی شویم.

محمدی با اشاره به حادثه کربلا و واقعه عاشورا بیان کرد: از واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) می‌توان به‌عنوان یک تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد. کار شیاطین جهانی، منکر را معروف جلوه دادن است. این موضوع برآمده از همان ذات شیطانی و پلید است اما اسلام احیای واجب امر به معروف و نهی از منکر را به منزله قسمتی از زندگی هر مسلمان می‌داند.

‌امام‌جمعه طبس با بیان اینکه دهه اول محرم نیز به پاسداشت اجرای این فرضیه مهم توسط حضرت سیدالشهدا(ع) در حادثه کربلا به‌عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است، یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس یکی از ستادهای فعال و پویای کشور است.

وی بیان کرد: این ستاد در امور مختلف مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز ورود کرده و در برخی موارد نتیجه مثبت آن هم دیده شده و امروز این واجب شرعی در دولت انقلابی به‌طور ویژه پرداخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha