آرمان‌های جهادانشگاهی الگوی سایر نهادها باشد
کد خبر: 4074355
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

آرمان‌های جهادانشگاهی الگوی سایر نهادها باشد

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در عرصه‌های گوناگون گفت: فعالیت‌های این نهاد یک نمونه حرکت ارزشمند جهادی است که باید در سایر نهادهای اجرایی کشور الگوسازی شود.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامیمحمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به نقش جهاددانشگاهی طی 42 سال گذشته در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که به دستور امام راحل تأسیس شد و طی این سال‌ها همواره پیشرو و پویایی خود را مانند روز اول تأسیس حفظ کرده و حتی آن را افزایش هم داده است.

وی با یادآوری فعالیت‌های مختلف جهاددانشگاهی در عرصه‌های گوناگون افزود: جهاددانشگاهی بعد از انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها تأسیس شد اما گسترش هوشمندانه فعالیت‌های این نهاد از حوزه فرهنگی به سمت پژوهشی و علمی و دیگر نیازهای کشور، یک نمونه حرکت ارزشمند جهادی است که باید در سایر نهادی اجرایی کشور الگوسازی شود.

عسکری شاخصه مهم جهاددانشگاهی را بهره‌وری کاربردی از پروژه‌ها و فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از نهادها هستند که پژوهش‌های آن‌ها در حد کاغذ خلاصه شده است اما در جهاددانشگاهی این‌گونه نیست و پژوهش‌ها در حال بهره‌برداری است و این مسئله جای قدردانی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به نامگذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و نقش جهاددانشگاهی را در این عرصه یادآور شد و گفت: لازم است جهاد دانشگاهی دوره جدید فعالیت‌های خود را معطوف به حوزه دانش بنیان و زیست بوم صنایع نرم و خلاق کند؛ حرکتی که اخیرا از سوی این نهاد شتاب گرفته ولی هنوز به اندازه کافی عمق پیدا نکرده و امید است که با حمایت سایر نهادهای مرتبط در کشور، همچون سایر راهبردهای این نهاد، به ثمر بنشیند.

وی خواستار استفاده دستگاه‌های مختلف از ظرفیت جهاددانشگاهی به عنوان یک بازوی اجرایی شد و گفت: جهاددانشگاهی در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و به خصوص حوزه‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی را در کشور ایفا کرده است که باید دستگاه‌های مختلف به این مسئله توجه کرده و از ظرفیت این نهاد انقلابی استفاده کنند.

عسکری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی طی این سال‌ها نشان داده است که می‌تواند در حوزه‌های مذکور نقش اساسی ایفا کند، تأکید کرد: مدیران مسئول باید از این ظرفیت بهره برده و به شکوفایی ظرفیت‌های این نهاد کمک کنند و ما نیز در صورت نیاز، در مجلس شورای اسلامی به این نهاد انقلابی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha