فعالیت‌های جهاددانشگاهی منشأ امیدآفرینی است
کد خبر: 4073694
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
جعفر قادری در گفت‌وگو با ایکنا:

فعالیت‌های جهاددانشگاهی منشأ امیدآفرینی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی، همگام، همراه و همکار انقلاب اقدامات ارزشمندی انجام داده است، گفت: جهاددانشگاهی منشأ خیر و برکت و امیدآفرینی برای نظام و انقلاب اسلامی است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیجعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و دومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به نقش این نهاد در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب است که در طول سال‌های مختلف کارهای ارزشمندی انجام داده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌هایی که ورود کرده حوزه‌هایی بوده است که در آن‌ها کشور با مشکل مواجه بوده است، افزود: این نهاد انقلابی در تجاری‌سازی یافته‌های علمی و تولید علم کارهای ارزشمندی انجام داده است و همچنین در مباحثی نظیر توسعه آموزش‌ها، حل برخی از معضلات و مشکلات کشور مخصوصاً در بحث درمان ناباروری، سلول‌های بنیادین، ژن درمانی و به طور کلی در موضوعات مختلف علمی ورود پیدا کرده و به عنوان یک نهاد انقلابی بسیاری از مسائل و موضوعات کشور را حل کرده است.

قادری با تصریح اینکه جهاددانشگاهی از ظرفیت علمی متخصصان به خوبی استفاده کرده است، افزود: جهاددانشگاهی بستر مناسبی را برای فعالیت متخصصین و نیروهای علمی و دارای فناوری‌های علمی فراهم کرده است و زیرساخت‌های خوبی اکنون در کشور دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و همگام و همراه و همکار انقلاب اقدامات ارزشمندی انجام داده است، گفت: این نهاد در هر جا که ورود کرده، منشأ خیر و برکت و امیدآفرینی برای نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی با یادآوری دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان جهاددانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در حوزه‌های دانش‌بنیان هم کارهای خوبی را در برخی از بخش‌های نفت و گاز، ساخت دکل و سکوهای دریایی و خشکی و غیره انجام داده است و از آن طرف هم در راه‌اندازی مراکز علمی ـ کاربردی و توسعه آموزش‌ها اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی باز هم بر این نکته تأکید کرد که جهاددانشگاهی در هر قسمتی که ورود کرده، توانسته خدمات خوبی ارائه کرده است و منشأ خیر و برکات زیادی برای کشور و استان فارس باشد.

قادری در پاسخ به اینکه مجلس چه استفاده‌ای می‌تواند از ظرفیت جهاددانشگاهی داشته باشد، گفت: اگر در حوزه‌هایی که اکنون کشور مشکل دارد، مأموریت‌هایی به جهاددانشگاهی واگذار شود چون هم یک تشکیلات عمومی غیردولتی است قدرت مانورش به مراتب از دستگاه‌های دولتی بیشتر است زیرا هم غیرشخصی و هم غیردولتی است لذا اگر حمایت و کمکی به این نهاد شود، طبعاً مخالفتی وجود نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: چابکی و راحتی کار کردن با جهاددانشگاهی این فرصت را فراهم می‌کند که بتوان به آن مأموریت‌هایی واگذار کرد در جاهایی که کشور مشکل دارد و تلاش کرد از ظرفیت جهاددانشگاهی به صورت بهینه استفاده شود.

انتهای پیام
captcha