رسالت جهاددانشگاهی در پرورش نیروی طراز فرهنگ جهادی
کد خبر: 4073687
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

رسالت جهاددانشگاهی در پرورش نیروی طراز فرهنگ جهادی

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری درخصوص رسالت جهاددانشگاهی در پرورش سرمایه‌های انسانی طراز فرهنگ جهادی، گفت: این نهاد انقلابی با توجه به رسالت اصلی خود در حرکت به جلو در پرورش سرمایه نیروی انسانی در طراز انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد. 

سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص ظرفیت‌های استانی جهاددانشگاهی در شرایط فعلی جامعه اظهار کرد: جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری دارای موقعیت و ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال است و همچنین فعالیت‌های این نهاد در بخش آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت و اشتغال‌محور و مرکز آموزش علمی کاربردی در شهر شهرکرد در جهت رشد و توسعه استان قرار دارد.

وی افزود: در حوزه آموزش، فعالیت‌های خوبی در جهاددانشگاهی صورت گرفته است از جمله راه‌اندازی شش مرکز آموزش تخصصی و اشتغال‌محور کوتاه مدت در سراسر استان و تدوین بیش از 150 دوره آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت در این مراکز که با استقبال خوب هم‌وطنان از این آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی مواجه شده است. همچنین در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی شهرکرد در مقطع کاردانی و کارشناسی در گروه‌های حقوق با گرایش‌های مختلف، فناوری اطلاعات با چندین گرایش، مدیریت امور اداری، گردشگری، مدیریت تجاری سازی و کسب وکار و امور بیمه دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

رضایی ادامه داد: در نیمسال دوم تحصیلی 1402-1401 با اضافه شدن 12 رشته جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی در گروه‌های حقوق، فناوری اطلاعات، مدیریت امور اداری و گردشگری این مرکز آماده ارائه خدمات آموزشی دانشگاهی به عموم مردم شریف استان به‌ویژه جوانان است.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، جهاددانشگاهی با توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان گام برمی‌دارد و برنامه‌های فرهنگی این نهاد، دانشجومحور و بر اساس سلیقه و نیاز فرهنگی دانشجویان است. 

رضایی اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی وجود دارد که می‌توان به مرکز فعالیت‌های قرآنی، مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، شعبه سازمان دانشجویان، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران ایسپا، شعبه مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان و شعبه انتشارات جهاددانشگاهی اشاره کرد.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های خبرگزاری‌های وابسته این نهاد مانند خبرگزاری ایسنا و ایکنا در راستای انتشار اخبار امیدبخش و مفید و مؤثر افزود: مجموعه جهاددانشگاهی این آمادگی را دارد که در جهت توسعه و رشد هر چه بیشتر چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، اشتغال و درمانی خدمات تخصصی مطلوب ارائه کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اضافه کرد: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های خوبی در جهاددانشگاهی صورت گرفته است، توانمندی‌های این حوزه، پژوهش و مطالعات در حوزه‌های تخصصی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، گردشگری، محیط زیست و پسماند و در حوزه درمانی بانک ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد رویان است.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، اشتغال و به‌ویژه در حوزه فرهنگی گفت: اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری تأثير زیادی در ایجاد اشتغال عموم مردم به خصوص جوانان به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و اشتغال‌محور داشته است. 

رضایی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان با حضور نیروهای جوان، پر انرژی، متعهد، متخصص و با انگیزه، نویدبخش افق‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف است و در حد توان و در راستای رشد و توسعه استان فعالیت خواهد داشت.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی استان در صورت حمایت‌های استانی می‌تواند با استفاده از دانش فنی و تجربیات ارزشمند در جهاددانشگاهی کشور در حوزه‌های کشاورزی، آبزی پروری، پزشکی، فنی مهندسی و نیز انتقال این دانش و تجربیات، فرصت‌های بسیار خوبی در استان ایجاد کند که منجر به تولید و اشتغال شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان درخصوص نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در مبحث تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: هر ساله شاهد نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری با هدف توجه و اهمیت  به مهم‌ترین مسائل، اولویت و دغدغه‌های کشور هستیم. این شعارها با توجه به تمام جوانب مطرح شده و به‌عنوان یک سند راهبردی و راهگشا برای مسئولان و مردم قابل استفاده هستند و اگر از سوی مردم و مسئولان در حد شعار نگریسته نشوند، می‌توانند منجر به تولید، اشتغال و پیشرفت شود.

رضایی افزود: از محاسن ویژه شعار امسال ارائه سند راهگشا درخصوص اقتصاد کشور است. تحقق این شعار، توجه و اهمیت مسئولان به ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی را می‌طلبد. جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد علمی خوشنام، با سابقه و توانمند برخوردار از پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و جوانان نخبه توانسته با استفاده از دانش بومی، گام‌های علمی بزرگی بردارد.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق این شعار، جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، علاوه بر حفظ ماهیت اصلی، فعالیت‌ها و اقدامات خود را همگام و همسو با مسائل و خواسته‌های جامعه برنامه‌ریزی می‌کند و در واقع اقدامات این نهاد مرتبط و بر اساس نیازهای جامعه است. 

رئیس جهاددانشگاهی استان در خصوص رسالت جهاددانشگاهی در پرورش سرمایه‌های انسانی طراز فرهنگ جهادی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته این نهاد انقلابی برخورداری از منابع انسانی متعهد، معتقد و ملتزم به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، کارآمد، مؤمن، انقلابی، پرتلاش، مسئولیت‌پذیر، دارای روحیه کار جمعی و ملتزم به فرهنگ جهادی است، تصریح کرد: این نهاد انقلابی با توجه به رسالت اصلی خود در مسیر حرکت به جلو و انجام اقدامات و فعالیت‌ها در پرورش سرمایه نیروی انسانی با ویژگی‌های ذکر شده و در طراز انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد. 

وی گفت: امروزه هیچ مجموعه‌ای بدون توجه به نقش مفید و اثربخش نیروی انسانی در ارائه خدمات، قادر به ادامه فعالیت نیست بنابراین توجه و اهمیت ویژه به نیروی انسانی باید سرلوحه همه دستگاه‌ها و نهادها باشد.

رضایی تأکید کرد: در همین راستا می‌توان گفت جهاددانشگاهی استان به لحاظ ظرفیتی ‌که در حوزه‌های فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، پژوهشی وجود دارد و با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی در استان گام برمی‌دارد.

انتهای پیام
captcha