گردشگری سلامت؛ عرصه‌ای برای نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 4073651
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

گردشگری سلامت؛ عرصه‌ای برای نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی کردستان

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت مطلوب جهاددانشگاهی کردستان در حوزه گردشگری سلامت گفت: با توجه به توان ویژه مؤسسه رویان این ظرفیت بسیار خوب و تقاضای بالا به ویژه از طریق اقلیم کشور عراق و استان‌های هم‌جوار کردستان وجود دارد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به توان و ظرفیت مجموعه جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی مولود پر برکت انقلاب است و معتقدم یکی از نهادهایی است که بسیار خوب رشد کرده و به بالندگی رسیده است.

وی افزود: در استان کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که جهاددانشگاهی می‌تواند در آن‌ها نقش‌آفرینی کند اما آنچه که به ذهن من می‌رسد و برجسته‌تر بوده حوزه گردشگری سلامت است که ظرفیت مطلوبی برای نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی است. 

استاندار کردستان بیان کرد: در حقیقت با توجه به توان جهاددانشگاهی به ویژه مؤسسه رویان این ظرفیت بسیار خوب و تقاضای بالا به ویژه از طریق اقلیم کشور عراق و استان‌های هم‌جوار کردستان وجود دارد که می‌تواند موجب نقش‌آفرینی این مؤسسه باشد.

وی تأکید کرد: در برنامه داریم که مؤسسه رویان در منطقه آزاد مریوان یک پایگاه و مجموعه‌ای را مستقر کند تا بتوانیم از این ظرفیت بهره گیریم.

زارعی‌کوشا افزود: در حال حاضر در حوزه صنایع تبدیلی معدنی و کشاورزی و همچنین حوزه خدمات گردشگری تمرکز ویژه‌ای انجام شده و اشتغالزایی در این حوزه‌ها پیگیری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر استان کردستان رتبه پنجم ایجاد اشتغال در کشور را برای سال 1401 کسب کرده است.

انتهای پیام
captcha