برگزیدگان دهمین جشنواره برتر تربیتی در گیلان تجلیل شدند
کد خبر: 4073571
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

برگزیدگان دهمین جشنواره برتر تربیتی در گیلان تجلیل شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: همزمان با برگزاری اختتامیه دهمین دوره جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از 43 اثر و در هشتمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از 22 اثر برتر تجلیل و قدردانی شد.

جمیل عباسی غریب معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان

جمیل عباسی غریب، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری اختتامیه دهمین دوره جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خبرداد و اظهار کرد: انسان سالم محور توسعه هر کشوری را تشکیل می‌دهد، می‌طلبد با برگزاری این جشنواره‌ها نیازها و مشکلات اجتماعی مربوط به جوانان و نوجوانان را بشناسیم و برای حل آنها برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به میزبانی گیلان در برگزاری دهمین جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، افزود: ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی، ایجاد فضایی شاد و پویا برای کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران با تکیه بر کاربست روش‌های تدریس فعال موثر از جمله محورهای برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: جشنواره یاد شده با هدف شناسایی، مستندسازی، معرفی، ثبت و کاربست تجارب و ابتکارات تربیتی و مشاوره‌ای فرهنگیان به منظور زمینه‌سازی برای تحقق هدف‌های عملیاتی و راهکارهای ذیل آن‌ها در سند تحول بنیادین برگزار شده‌ است.

غریب با اشاره به نقش مربیان و معلمان در هدایت دانش‌آموزان، تصریح کرد: تلاش می‌شود با سالم سازی محیط آموزشی و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش‌آموزان را به سمت مسیر خوب و صحیح زندگی هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان علاوه بر میزبانی جشنوراه تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، میزبان منتخبان هشتمین جشنواره الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نیز بود، اضافه کرد: در اختتامیه دهمین دوره جشنواره کشوری تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از 43 اثر و در هشتمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از 22 اثر برتر قدردانی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه 3 فرهنگی گیلانی در این جشنواره حائز مقام شدند، افزود: معصومه حبیبی از رودسر رتبه اول تربیتی، پریسا مرادی از دیلمان مقام دوم بخش مراقبت و زهرا شریفی از رحیم‌آباد رتبه سوم تربیتی را از آن خود کردند.

عباسی غریب یادآور شد: بیش از 15 هزار اثر در مرحله نخست جشنواره تجارب برتر تربیتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از بررسی آثار رسیده، سرانجام 43 اثر در جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره، مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و همچنین 23 اثر در جشنواره درس تفکر و سبک زندگی به عنوان آثار برتر پذیرفته شدند.

انتهای پیام
captcha