حمایت همه‌جانبه جهاددانشگاهی از مجامع دانش‌بنیان
کد خبر: 4073552
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

حمایت همه‌جانبه جهاددانشگاهی از مجامع دانش‌بنیان

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه جهادانشگاهی نقش عمده و محوری در تحقق شعار سال دارد، گفت: تمام مجامع دانش‌بنیان و نوآور به نحوی خود را زیر چتر جهاددانشگاهی حس می‌کنند و وامدار این نهاد می‌دانند.

حیدر صفرپور، مدیرکل ورزش و جوانان فارسحیدر صفرپور، مدیرکل ورزش و جوانان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به شعار سال اشاره کرد و گفت: جهادانشگاهی نقش عمده و محوری در تحقق شعار سال دارد.

وی با بیان اینکه تمام مجامع دانش‌بنیان و نوآور به نحوی خود را زیر چتر جهاددانشگاهی حس می‌کنند و وامدار این نهاد می‌دانند، افزود: این مسئله بدان دلیل است که در دل آکادمی دانشگاه‌ها شاید نقش نهاد دانش‌بنیان به معنی کار و فعالیت و اشتغالزایی دیده نشده است و یک نهاد مستقل و البته چسبیده به دانشگاه را می‌طلبد که مسائل خود را پیش ببرد و جهاددانشگاهی این ویژگی‌ها را دارد.

صفرپور با تصریح اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی از دو جنبه قابل پیگیری است، گفت: یکی فعالیت‌های صرف آکادمیک، علمی و آموزشی و دیگری مسائل فنی و میدانی و حضور در دوره‌های مختلف مهارتی است که به اهمیت مسائل مربوط به این نهاد مقدس اضافه می‌کند و آن در قلب رویدادهای علمی کشور قرار می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین به شیوه تعامل جهاددانشگاهی با سایر نهادها اشاره کرد و افزود: همانند تعامل سمن‌هایی که در حوزه علم و فناوری فعالیت می‌کنند که به نحوی همواره محتاج و درخواست ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی دارند و متقابلا جهاددانشگاهی هم می‌تواند از ظرفیت‌های سمن‌ها به عنوان بازوهای شبکه‌ای خود برای ارتباط‌گیری با مخاطب و برگزاری دوره‌های مختلف استفاده کند.

وی فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در حوزه‌های مهارتی به خصوص برای جوانان یادآور شد و افزود: برگزاری دوره‌های مهارتی نیز بین این دو مجموعه شکل گرفته که از جمله شاخص‌های آن دوره سرباز مهارت است که جزو افتخارات همکاری این دو نهاد تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام
captcha