اتصال به بازار 81 هزار متقاضی طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در کشور
کد خبر: 4073507
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹

اتصال به بازار 81 هزار متقاضی طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در کشور

مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجراست در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده و تاکنون بالغ بر 81 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

سیروس دشتی‌برنجه، مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی کشورسیروس دشتی‌برنجه، مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی کشور به چهل‌ودومین سالگرد حیات خود رسیده ‎است، بیان کرد: جهاددانشگاهی در طول حیات خویش در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و اشتغال‌آفرینی، فعالیت‌های متنوعی را در جامعه به ثمر رسانده‌ است.

وی ادامه داد: این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی به‌صورت علمی و تخصصی از پیشگامان حوزه اشتغال و کارآفرینی بوده است و با تمرکز بر رفع موانع و مشکلات اشتغال جوانان در کشور به‌ویژه اشتغال دانش‌بنیان برنامه‌ریزی‌های کلانی در این حوزه انجام و به ثمر رسانده است.

مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه بیش از 20 سال از فعالیت جدی و مستمر جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال و کارآفرینی می‌گذرد، افزود: در حوزه اشتغال و کارآفرینی همواره پیشنهادات و نظریات متخصصان و پژوهشگران را به کلیه ارگان‌های دولتی و نهادهای ذی‌ربط ارجاع داده‌ایم.

دشتی اظهار کرد: امروز مجموعه فعالیت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی به یک اکوسیستم بالغ و بالنده‌ای تبدیل شده است و ساختارهای حمایتی مناسب از جمله مراکز رشد، علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: تمرکز اصلی این نهاد انقلابی از گذشته تاکنون بر اشتغال دانشجویان بوده است و در توسعه گفتمانی اشتغال به نتایج خوبی رسیده‌ است و کارآموزان موفقی در این حوزه تحویل بازار کار داده است، زیرا به‌عنوان یک نهاد علمی بستر مناسبی را برای متخصصان و پژوهشگران عرصه اشتغال فراهم آورده است و امروز به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای در زیست‌بوم اشتغال و کارآفرینی کشور مطرح و فعال است.

مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی کشور افزود: مأموریت محول شده با عنوان «ساماندهی نظام هدایت شده» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به جهاددانشگاهی کل کشور، بستر اصلی فعالیت‌های ما در حوزه اشتغال و کارآفرینی است و اولویت اصلی مجموعه اقدامات و برنامه‌های ما در حوزه توانمندسازی و ارائه مشاوره‌های شغلی برای جویندگان کار و دانشجویان، افزایش میزان اشتغال‌پذیری آنان است.

وی ادامه داد: از سال 95 که مسائل حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی در دستورالعمل‌های نهادهای اجرایی قرار گرفت، جهاددانشگاهی بازهم به میدان عمل وارد شد و با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی الگوی مناسبی را طراحی کرد.

دشتی بیان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجراست در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و تاکنون بالغ بر 81 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ابراز امیدواری کرد که کلیه خدمات‌ حوزه اشتغال و کارآفرینی و بسترهای فراهم شده در این حوزه به پایه‌ و اساس توسعه و رشد کارآفرینی و اشتغال، به‌ویژه اشتغال دانش‌بنیان و کسب‌ها و کارهای نو تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha