مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی سمنان افتتاح می‌شود
کد خبر: 4073462
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی سمنان افتتاح می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به مطالبات مردم و مسئولان استان در حوزه درمان ناباروری گفت: تلاش داریم که مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان تا پایان سال راه‌اندازی شود.

افتتاح مرکز درمان ناباروری تا پایان سال در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، سوم مرداد در نشست خبری با حضور خبرنگاران در سالن جلسات جهاددانشگاهی سمنان از اخذ مجوز راه‌اندازی درمانگاه دیابت در سمنان خبر داد و گفت: با این طرح بخشی از مطالبات مردم در حوزه درمان و سلامت جامه عمل پوشانده می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه در واقع مرکز جامع ترمیم زخم برای بیماران دیابتی استان سمنان است که بر این اساس در کنار درمان زخم‌های بیماران مسائل روانشناسی، مشاوره نیز در این مرکز ارائه خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه در این مرکز پیگیر ایجاد زیرساخت درمان زخم‌های دیابتی با استفاده از سلول‌های بنیادی و حتی مقوله مهم و دانش بنیان پانسمان بیولوژیک نیز هستیم یادآور شد: دریافت مجوز تأسیس درمانگاه ناباروری استان نیز در دست اقدام است.

وی به پیشرفت‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری پرداخت و گفت: با پیشرفت‌های این نهادانقلابی در حوزه درمان ناباروری، دیگر هیچ بن‌بستی برای فرزندآوری در کشور نیست.

رئیس جهاددانشگاهی استان مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را موفق‌ترین مراکز درمانی این حوزه در کشور دانست و گفت: علی‌رغم تعداد محدود مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در سطح کشور، افزون بر ۶۰ درصد درمان‌های موفق در این بخش مربوط به مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است.

تلاش جهاددانشگاهی برای درمان ناباروری

وی از تلاش جهاددانشگاهی کشور برای گسترش و توسعه مراکز درمان ناباروری در استان‌ها خبر داد و گفت: این مرکز درمان ناباروری با همکاری پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

منصفی‌راد یادآور شد: این مرکز نیز مانند مرکز بیماران دیابتی، در کنار درمان مقوله مشاوره را نیز خواهد داشت و قرار است که ایجاد پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا به مثابه دو بازوی توانمند جهاد دانشگاهی در این موضوع فعال باشند.

به گفته وی اعتبارات مصوب این طرح ۴۰ میلیارد تومان است که بر این اساس درمانگاه درمان ناباروری سمنان به زوج‌ها کمک می‌کند تا مشکلات مرتبط با فرزند آوری را درمان کنند که این مهم به سه طریق صورت خواهد گرفت نخست درمان و با دارو، دوم درمان با آی وی اف و سوم ارجاع به درمانگاه‌های تهران در صورت لزوم که امیدواریم به زودی این مرکز نیز راه‌اندازی شود.

وی با تأکید بر اینکه درمانگاه درمان ناباروری هم اکنون در مهدی‌شهر در یک ساختمان به متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته شده و نیاز به تجهیز در راه‌اندازی دارد، افزود: در صورتی که این مکان به بهره‌برداری کامل برسد در واقع سمنان میزبان دهمین درمانگاه ناباروری کشور می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه تولید کود ارگانیک بر پایه مواد معدنی و مالچ معدنی دو طرحی هستند که توسط این مرکز در حال پیگیری است متذکر شد: این طرح‌ها با هدف ایجاد اشتغال، استفاده از داشته‌های استان، مقابله با ریزگرد و جلوگیری از خام فروشی معادن استان سمنان انجام خواهد شد.

وی به رویکرد حمایتی استاندار و معاونین استاندار به طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استاندار سمنان نیز وعده داده که در دومین سفر دولتمردان به استان سمنان، منابع اعتباری مورد نیاز این طرح‌ها تامین و دو طرح جهاددانشگاهی استان در شمار مصوبات دومین سفر رئیس‌جمهور به استان قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به تولید نمونه آزمایشگاهی مالچ معدنی در استان سمنان و عزم جهاددانشگاهی برای تجاری‌سازی این محصول گفت: مالچ معدنی که از باطله‌های معدنی بلااستفاده تولید می‌شود می‌تواند به مقابله با بیابان‌زایی و جلوگیری از گرد و غبار در استان و کشور کمک کند.

منصفی‌راد کود ارگانیک را یک محصول فناورانه جهاددانشگاهی استان دانست و گفت: این محصول به مرحله تولید آزمایشگاهی نیز رسیده که بر این اساس این کود ارگانیک نیز بر پایه موادمعدنی، تولید شده و جهاددانشگاهی به دنبال تجاری‌سازی آن است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان را یکی از معدنی‌ترین استان‌های کشور دانست و افزود: با توجه به اینکه استان سمنان از غنای بسیار بالای معدنی برخوردار است اما خام‌فروشی‌ها موجب شده تا ارزش افزوده آنچنانی از محل این سرمایه‌های خدادادی نصیب استان نشود.

افتتاح آزمایشگاه پایه مرکز به‌نژاد دامی در هفته دولت

منصفی‌راد با اشاره اعطای طرح مطالعات قطب دامپروری مهدیشهر به جهاددانشگاهی استان از پیشرفت ۶۵درصدی این طرح خبر داد و گفت: به موازات انجام مطالعات، جهاددانشگاهی به منظور تسریع در اجرایی شدن این پروژه ، اقدامات زیادی برای تکمیل پروژه های مرتبط با این طرح ملی آغاز کرده که در همین راستا بخشی از تجهیزات مربوط به آزمایشگاه پایه مرکز به نژاد دامی خریداری شده و تلاش می‌شود که این آزمایشگاه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: این طرح مطالعاتی تا پیش از سفر دوم دولتمردان به استان به فرجام برسد تا با برآورد و پیش بینی اعتبارات لازم زمینه اجرای آن در شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

وی با اشاره به خدمات‌دهی جهاددانشگاهی استان در حوزه ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان گفت: با تلاش همکاران ما در جهاددانشگاهی در حال حاضر ذخیره‌سازی خون بندناف در استان سمنان از ۱۰۰۰ نمونه نیز گذشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین مورد در استان توانستند با استفاده از سلول‌های بنیادی همین نمونه‌های جمع آوری شده در استان، برخی بیماری‌های صعب‌العلاج خود و یا اعضای خانواده خود را درمان کنند گفت: در حال حاضر دو مرکز جمع‌آوری نمونه‌های خون بندناف در سمنان و شاهرود ذیل جهاددانشگاهی استان فعالیت دارند.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به اینکه طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های؛ پزشکی و زیست فناوری، معادن و شیمی، دام سبک و همچنین مراکز نوآوری و شکوفایی اجرایی می‌شود از فعالیت ۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد.

به گفته منصفی‌راد مرکز نوآوری و شکوفایی نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه و تبلت، مرکز نوآوری و شکوفایی طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، مرکز نوآوری و شکوفایی مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز نوآوری و شکوفایی دامپروری و صنایع تبدیلی در جهاددانشگاهی استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به استقرار تیم‌های فناور در جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ تیم فناور در مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان خروج موفق داشته و در پارک‌های علم و فناوری استان و دانشگاه سمنان مستقر شدند و هم اکنون سه تیم فناور و یک شرکت دانش‌بنیان در مراکز نوآوری جهاددانشگاهی فعال هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره کوشیده از موازی‌کاری در کارها پرهیز کند گفت: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، هدف جهاددانشگاهی چه در سطح ملی و چه در سطح استان تمرکز بر فعالیت‌های برتر است و می‌کوشد با رویکرد تخصصی و فناورانه و با بهره‌گیری از دانش روز به حل برخی امور برزمین مانده در کشور کمک کند.

انتهای پیام
captcha