تشریح همکاری‌های شرکت گاز با جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4073392
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶

تشریح همکاری‌های شرکت گاز با جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

سرپرست شرکت گاز چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: این شرکت بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و تأکید ایشان بر خودکفایی و دستیابی به نیازهای فناورانه از طریق همکاری با مرکز علمی و تحقیقاتی کشور، تفاهم‌نامه‌هایی را با جهاددانشگاهی استان منعقد کرده است.

جهانبخش سلیمیان، سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری

جهانبخش سلیمیان، سرپرست شرکت گاز چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص جهاددانشگاهی و فعالیت‌های آن، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از ارکان انقلاب اسلامی است که با هدف گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان و همچنین گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهشی تأسیس شده است.

سلیمیان افزود: شرکت گاز استان بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و تأکید ایشان بر خودکفایی و دستیابی به نیازهای فناورانه از طریق همکاری با مرکز علمی و تحقیقاتی کشور، تفاهم‌نامه‌هایی با این مراکز در استان از جمله جهاددانشگاهی منعقد کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، جهاددانشگاهی چهارمحال‌و‌بختیاری و شرکت گاز استان متعهد به انجام همکاری‌های پژوهشی هستند که در این راستا و بر اساس مفاد تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی مشترک، شرکت گاز استان اقدام به انجام همکاری‌ و تعامل‌هایی با جهاددانشگاهی کرده است.

سلیمیان بیان کرد: ارائه عناوین و اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مورد نیاز شرکت گاز چهارمحال و بختیاری به جهاددانشگاهی پس از انجام نیازسنجی داخلی یکی از تعاملات این شرکت با جهاددانشگاهی استان است که در این خصوص اولویت‌های پژوهشی به جهاددانشگاهی در سطح کشور ارسال شده و پیشنهادهایی نیز از طرف جهاددانشگاهی استان، اصفهان و همچنین جهاددانشگاهی تهران دریافت شده است که این پیشنهادات در جلسات شورای پژوهش شرکت گاز مورد بررسی قرار گرفتند.

سرپرست شرکت گاز استان اضافه کرد: در راستای واگذاری طرح‌های پژوهشی سازمان‌های دولتی استان به جهاددانشگاهی، دو طرح پژوهشی از طرف این نهاد با عنوان رضایت‌سنجی مشترکان شرکت گاز در استان در سال‌های مختلف انجام شده است و این موضوع نیز یکی دیگر از تعاملات شرکت گاز استان با جهاددانشگاهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات فناورانه و حمایت از طرح­‌ها و ایده­‌های خلاق در جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: بر اساس نیازی که برای نصب سیستم اتوماسیون کنترل تردد در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در شرکت گاز وجود داشت فراخوانی اعلام و پیشنهاد همکاری در این زمینه از سوی جهاددانشگاهی دریافت شد البته این سیستم قبلاً در شرکت گاز زنجان توسط جهاددانشگاهی این استان نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است که پس از انجام بازدید از سیستم مذکور، این طرح درحال حاضر در مرحله بررسی مزایا و معایب سیستم و اخذ مجوز از هیئت مدیره شرکت گاز استان به جهت عقد قرارداد با جهاددانشگاهی استان جهت رفع این نیاز فناورانه قرار دارد.

سلیمیان با تأکید بر فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی یادآور شد: یکی دیگر از همکاری‌های شرکت گاز چهارمحال‌و‌بختیاری و شرکت گاز این استان استفاده از ظرفیت فضای آموزشی جهاددانشگاهی برای برگزاری برخی از دوره‌های آموزشی همچون آموزش کاربری سیستم همفار، همچنین معرفی کارکنان شرکت گاز و خانواده‌های آن‌ها برای شرکت در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی جهاددانشگاهی است.

سرپرست شرکت گاز استان تأکید کرد: لازم به ذکر است مفاد تفاهم‌نامه موجود فی‌مابین این شرکت و جهاددانشگاهی استان فراتر از موارد بیان‌ شده است و شرکت گاز استان درصدد تحقق تمامی موارد آن و توسعه همکاری‌ها با سازمان جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha