جهاد دانشگاهی خدمات ماندگاری در حوزه‌های صنعت و پژوهش ارائه کرده است
کد خبر: 4073271
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

جهاد دانشگاهی خدمات ماندگاری در حوزه‌های صنعت و پژوهش ارائه کرده است

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب و به‌عنوان نهاد پیشگام در حوزه علمی پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی، خدمات ماندگاری را انجام داده‌ که همگی در راستای خدمت به جامعه است.

محمود عباس زاده نماینده مردم مشگین شهر در مجلسمحمود عباس‌زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل با تبریک چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از رویش‌های انقلاب و به‌عنوان نهاد پیشگام در حوزه علمی پژوهشی، تحقیقاتی و همچنین صنعتی خدمات ماندگار و قابل تقدیری را در حوزه‌های مختلف انجام داده‌ که در راستای خدمت به جامعه بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های موفق این مجموعه در سطح استان گفت: ایجاد مرکز قفقاز برای درمان ناباروری از اهم مواردی است که جهاد دانشگاهی در عرصه پزشکی انجام داده که در این راستا بسیاری از زوج‌های نابارور در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند و به شکل مناسب در استان پیش رفته است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان اردبیل و به‌خصوص شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی و باغی دارد که با توجه به ظرفیت‌های خدادادی نیازمند بهره‌گیری ویژه و ثروت‌اندوزی از آن هستیم.

عباس‌زاده در ادامه گفت: شهرستان مشگین‌شهر از یک نعمت الهی ویژه‌ای برخوردار است و تنوع گیاهان دارویی بسیاری دارد که می‌توان از  ظرفیت جهاد دانشگاهی با ایجاد مراکز فرآوری و اسانس‌کشی استفاده کرد و امیدواریم با این اتفاق مبارک شاهد تحقق شعار سال و توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان در سطح استان باشیم.

وی اظهار کرد: توسعه فعالیت و گسترش کارهای تحقیقاتی و ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در سطح استان و شهرستان‌ها مستلزم اهتمام دولت و مجلس است که مجلس با اهتمام جدی از طرح‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی حمایت می‌کند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های به عمل آمده و اقدامات انجام یافته استان اردبیل در تمامی عرصه‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی به صورت موفق ورود پیدا کند و بتوانیم با بهره‌جویی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف همچون گردشگری، پزشکی، گیاهان دارویی و علی‌الخصوص اشتغال و اقتصاد به اهداف مورد نظر دست یابد.

عباس‌زاده افزود: تمامی طرح‌های مهم جهاد دانشگاهی استان اردبیل مورد حمایت مجلس خواهد بود و در این زمینه با هدف مشترک تحقق شعار امسال تمهیدات لازم به کار گرفته می‌شود تا بتوانیم با رفع دغدغه‌های استانی به منویات مقام معظم رهبری در این حیطه جامه عمل بپوشانیم.

گفت‌وگو: ابراهیم عزیززاده

انتهای پیام
captcha