مجلس آماده بهره‌مندی از پیشنهادات سازنده جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4073140
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

مجلس آماده بهره‌مندی از پیشنهادات سازنده جهاددانشگاهی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکم بودن نگاه جهادی در مجموعه جهاددانشگاهی روند توسعه علمی را شتاب می‌بخشد، گفت: آمادگی کامل داریم تا از طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات سازنده این مجموعه استفاده کنیم.

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی گفت: مجموعه جهاددانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌های علمی و نگاه دانش‌بنیان به موضوعات، می‌تواند نقشی تأثیرگذار در برطرف کردن نیازهای کشور داشته باشد.

وی افزود: در کنار این ظرفیت علمی، حاکم بودن نگاه جهادی بر این مجموعه، روند توسعه علمی را شتاب می‌بخشد و همین نگاه با خود مسئولیت‌پذیری مضاعف به همراه دارد.

عزیزی با اشاره به راهکارهای حمایت و تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی دارای ظرفیت قانون‌گذاری است و جهاددانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و با ارائه طرح‌های علمی و دانش‌بنیان، قوانین مترقی را با کمک نمایندگان مجلس رقم بزند. ما آمادگی کامل داریم تا از طرح‌ها، نظرات و پیشنهادات سازنده این مجموعه استفاده کنیم همان‌گونه که در ملاقات‌ها نیز متذکر شده‌ایم.

وی گفت: همچنین باید بروکراسی‌های پیچیده و ناکارآمد اداری را نیز از جلوی پای این نهاد انقلابی برداشت تا ثمره تلاش‌های علمی این مجموعه کام کشور را شیرین کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور این نهاد در استان فارس اظهار کرد: در استان فارس با توجه به نیازمندی‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و  در عین حال ظرفیت‌های عظیم، جهاددانشگاهی می‌تواند اثرگذاری دو چندان داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مجموعه علمی خوب در حوزه‌های مختلف به ویژه موضوعات دانش بنیان می‌تواند به استان فارس کمک کند، گفت: به نظر می‌رسد جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش واسط میان مجموعه علمی و سرمایه‌گذاران را ایفا کند و این ظرفیت خوب را در اختیار استان قرار دهد.

عزیزی در ادامه با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال گفت: نگاه جهاد دانشگاهی فی نفسه نگاهی دانش‌بنیان است چراکه علم و دانش و پژوهش‌های به روز در آن نقش اول را بازی می‌کند. قطعاً جهاددانشگاهی با این نگاه می‌تواند در تحقق شعار سال، نقشی بسیار بزرگ در کنار پارک‌های علم و فناوری ایفا کند چراکه از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی آن هم در استان عالم‌پرور فارس برخوردار است.

انتهای پیام
captcha