گلستان سیاه‌پوش می‌شود
کد خبر: 4073034
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
همزمان با محرم

گلستان سیاه‌پوش می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات‌ اسلامی گلستان از سیاه‌پوش شدن گلستان با شعار محوری «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» در ایام محرم خبر داد.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات گلستانحجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون فرهنگی تبلیغات‌ اسلامی گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان از سیاه‌پوش شدن گلستان با شعار محوری «نجات اهل عالم با حسین(ع) است» در ایام محرم خبر داد و گفت: طبق تمهیدات صورت گرفته و با همکاری تشکل‌های دینی و مذهبی نهاد تبلیغات اسلامی سراسر استان به مناسبت ایام محرم سیاه‌پوش می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات‌ اسلامی گلستان گفت: بزرگداشت ایام محرم، محبت به خاندان پیامبر گرامی اسلام از عوامل شکل‌گیری هیئات مذهبی بوده است، آنها در طول تاریخ خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌ اینکه هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی از فاخرترین نهادها در بسط فرهنگ عاشورایی هستند، افزود: در کنار برنامه‌های تبلیغی و بصیرتی 8 کارگروه تخصصی شامل مساجد، بانوان، ادیان و مذاهب، کودک و نوجوان و رسانه برای خدمات‌رسانی بهتر در قالب تولید محتوا و درس‌های از عاشورا ترسیم شده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغات گلستان با تأکید براینکه از مهمترین وظایف هیئات مذهبی، اقامه مراسم‌های عزاداری است، افزود: زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورای و انتقال آن به نسل جوان از وظایف مهم هیئات مذهبی و به نوعی انتقال آنچه در کربلا رخ داده، به عهده آنها است.

وی با بیان‌ اینکه هیئات مذهبی زمینه‌های تربیتی را در جامعه ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: انتقال فرهنگ عاشورایی با مداحی‌، سخنرانی، روضه خوانی‌ها و... منتقل می‌شود و از همین جهت باید اسلام در رفتار مردم تجلی پیدا کند و نقش هیئات نیز در این خصوص بسیار ویژه است.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌ اینکه عزای امام حسین(ع) باید سرشار از معارف الهی باشد، ادامه داد: هیئات مذهبی با عملکرد فاخر خود در زمینه جهاد تبیین می‌توانند روح حماسی و امید و استقامت را در بستر حوزه‌های ملی و مذهبی نشر دهند.

انتهای پیام
captcha