جهاددانشگاهی؛ پرچمدار توسعه و تولید علم و فرهنگ کشور
کد خبر: 4073006
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸

جهاددانشگاهی؛ پرچمدار توسعه و تولید علم و فرهنگ کشور

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مسیر توسعه و تولید علم و فرهنگ کشور پرچمدار است، گفت: جهش تولید حاصل پژوهش‌های مختلف جهاددانشگاهی در راستای توسعه و رشد اقتصادی است.

علیرضا زندیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامعلیرضا زندیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد فرادانشگاهی است که با آموزش‌های علمی و کاربردی، سطح علمی جامعه را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در مسیر توسعه و تولید علم و فرهنگ کشور پرچمدار است، افزود: جهش تولید حاصل پژوهش‌های مختلف جهاددانشگاهی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاددانشگاهی اقتدار علمی خود را در جهان اثبات کرده است؛ فعالیت‌های پژوهشگاه رویان بسیار چشمگیر است و نشان از اقتدار علمی این نهاد دارد.

وی با اشاره به این به گستردگی و موفقیت در فعالیت‌های جهاددانشگاهی ادامه داد: این نهاد علمی در حوزه علم و فناوری‌، تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای انجام داده و در زمینه آموزش در تربیت نیروهای انسانی متخصص، متعهد و انقلابی موفق عمل کرده و امکان استفاده دوره‌های متنوع آموزشی را برای دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم کرده است.

زندیان بیان کرد: جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال از پیشقدم‌ترین دستگاه‌ها و نهادها است و می‌تواند متولی رونق یافتن کسب و کار باشد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در زمینه همکاری‌های بسیار گسترده‌ای که با آموزش و پرورش داشته با توجه به تجربه‌ای که در توسعه علم و دانش دارد، در تحقق شعار سال کوشا بوده است، گفت: تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی باهدف تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، کارآفرینی و اشتغال و پژوهشی از اهداف این نهاد در تحقق شعار سال است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، افزود: از طریق توسعه ارتباط این نهاد با دانشجویان مستعد و علاقمند به پژوهش و فعالیت حرفه‌ای می‌توان عملکرد در این حوزه را تقویت کرد، همچنین خود جهاددانشگاهی نیز می‌تواند با ارتقای توانمندی پژوهشگران و فعالان این عرصه، عملکرد و فعالیت خود را بیش از پیش تقویت کند.

وی مهم‌ترین رویکرد در تدوین برنامه‌ هفتم جهاددانشگاهی را تعریف فعالیت شاخص برای هر واحد ذکر و بیان کرد: تحقق این امر گامی مؤثر در تقویت فعالیت‌های این نهاد است.

زندیان تقویت صادرات محصولات با اتکا به راهبردهای جهاددانشگاهی را از نشانه‌های قوت عملکرد این نهاد دانست و یادآور شد: جهاددانشگاهی نمونه‌ای از مدیریت انقلابی و جهادی است که به منظور تقویت و پاکسازی دانشگاه‌ها تشکیل شد و حال در آستانه ۴2 سالگی خدمات و برکات فراوانی برای نظام در حوزه‌های فرهنگی و علمی تا اقتصادی و کارآفرینی به ارمغان آورده است.

انتهای پیام
captcha