اختصاص اعتبار برای تکمیل مرکز تحقیقات سقط مکرر جنین آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4072931
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان خبر داد:

اختصاص اعتبار برای تکمیل مرکز تحقیقات سقط مکرر جنین آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی برای تکمیل مرکز تحقیقات سقط مکرر جنین جهاددانشگاهی استان خبر داد.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، دوم مردادماه، از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار در قالب سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به آذربایجان شرقی برای تکمیل مرکز تحقیقات سقط مکرر جنین جهاددانشگاهی استان خبر داد.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل این مرکز گفت: فرزندآوری مایه گرمی خانواده و آرزوی خانواده‌ها است، علیرغم این 15 درصد زوجین به دلایل مختلف در ماه‌های اول، بارداری ناموفق داشته و با سقط جنین علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی دچار عوارض عاطفی و روحی می‌شوند. عمده علت این موارد ناشی از عوامل ایمنولوژیک است.

محسنی گفت: با توجه به نبود یک مرکز تخصصی برای علل سقط مکرر جنین در شمالغرب کشور و در راستای طرح جوانی جمعیت فعالیت چنین مرکزی ضروری است که جهاددانشگاهی با توجه به رسالت‌های خویش به این مهم ورود کرده است؛  این مسئله باعث خواهد شد که هرچه سریعتر به‌صورت تخصص به این امر پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha