نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4072872
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرین باشد و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را در این امر مهم همراهی کند چرا که امروز تولید و اشتغال دانش‌بنیان یک ضرورت است که باید مورد توجه مجامع علمی قرار گیرد.

یاسر پیرعلی، سرپرست دانشگاه شهرکردیاسر پیرعلی، سرپرست دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تعامل خوب جهاددانشگاهی چهارمحال‌و‌بختیاری با دانشگاه شهرکرد در موضوعات مختلف و نیز استقرار معاونت فرهنگی این نهاد در دانشگاه، اظهار کرد: حتماً نیاز است که جلساتی با این معاونت برگزار و روند فعالیت‌ها و اقدامات جهت برنامه‌ریزی و تعامل بهتر مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی از سوی جهاددانشگاهی را یادآور شد و ادامه داد: این نهاد مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع را در استان انجام می‌دهد که حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و به‌ویژه پژوهشی را در بر می‌گیرد.

پیرعلی با اشاره به فعالیت پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی و پیشرفت کشور در فناوری سلول‌های بنیادی، گفت: این پیشرفت‌ها مرهون تلاش و کوشش جهادگران به‌ویژه مرحوم کاظمی آشتیانی است که از این نهاد انقلابی برخاسته‌اند و بالنده شده‌اند. لذا پژوهشگران جهاددانشگاهی توانستند یک جریان علمی و دانش‌بنیان را راه‌اندازی و محصول کاربردی تولید کنند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد عمق‌بخشی به فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی را یک ضرورت خواند و بیان کرد: امروز ما شاهد طیف وسیعی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی در استان هستیم که می‌طلبد اولویت‌های علمی استان تعریف شوند و نهادهای علمی و دانشگاهی از جمله جهاد، این اولویت‌ها را به شکل کاربردی و عمیق در دستور کار قرار دهند. این فعالیت‌های علمی در نهایت باید منجر به محصول دانش‌بنیان شوند و اشتغال مفید و مولد را ایجاد کنند.

پیرعلی با یادآوری اقدام خوب جهاددانشگاهی استان از سال‌های گذشته تاکنون مبنی بر ایجاد بانک خون بند ناف استان، تصریح کرد: این مهم به‌خوبی در استان اطلاع‌رسانی و تبلیغ شد و جهاد استان در این زمینه که یک ضرورت و ضامن سلامت نسل آینده است، عملکرد خوبی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه این دست اقدامات ماندگار و همیشگی هستند، ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند با افزایش سطح تعاملات و هم‌اندیشی با مجامع علمی و دانشگاهی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری را بیش از پیش عمق ببخشد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به شعار سال که بر تولید و اشتغال دانش‌بنیان تأکید دارد، بیان کرد: دانش‌بنیان بدان معناست که ایده‌های علمی تجاری‌سازی و به محصول تبدیل شوند و شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا باید ایجاد و تکثیر شوند.

پیرعلی تأکید کرد: جهاددانشگاهی باید بتواند محوریت کارش را بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و یا ایجاد شرکت‌های جدید در حوزه‌ها و موضوعات خاص مورد نیاز جامعه قرار دهد. این شرکت‌ها باید بتوانند محصول و اشتغال دانش‌بنیان را تحقق ببخشند و لذا نقش جهاددانشگاهی در حوزه دانش‌بنیان بسیار مهم است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در حمایت و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرین باشد و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری را در این امر مهم همراهی کند چرا که امروز تولید و اشتغال دانش‌بنیان یک ضرورت است که باید مورد توجه همه مجموعه‌ها قرار گیرد.

پیرعلی گفت: از آنجا که تولید و اشتغال دانش‌بنیان متکی بر مبانی علمی است، هیچگاه به شکست یا تعطیلی و توقف نمی‌انجامد بلکه مفید و مولد است.

انتهای پیام
captcha