حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جهاددانشگاهی
کد خبر: 4072730
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جهاددانشگاهی

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد، گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی در افزایش بودجه به‌ویژه در حوزه‌های فناوری نوین داشته‌ایم.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاد‌دانشگاهی استان، محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال روز تأسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که نقش بسیار خوبی در کشور ایفا کرده است.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی پیوند دهنده میان جنگ و دانشگاه بود و توانست بخشی از نیروهای تخصصی و فنی را از طریق دانشگاه‌ها برای دوران دفاع مقدس تأمین کند و پس از جنگ تحمیلی در عرصه اقتصاد مبتنی بر دانش و تولید دانش‌بنیان ورود پیدا کرد.

زاهدی افزود: جهاددانشگاهی با استفاده از علم و دانش و به‌کارگیری جوانان با استعداد و در عین حال کم توقع به‌عنوان افسران علم و فناوری در یک فضای آرام و به‌دور از هیجانات و احساسات کارها را انجام می‌دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی سلول‌های بنیادی، معالجه سرطان‌ها، استفاده از گیاهان دارویی را از جمله دستاوردهای جهاددانشگاهی برشمرد و بیان کرد: ورود این نهاد به مبحث بهره‌برداری و اکتشاف نفت و احداث ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی و احداث دانشگاه علمی کاربردی از دیگر دستاوردهای جهاددانشگاهی است.

وی افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی در افزایش بودجه مخصوصاً در حوزه‌هایی فناوری نو آن داشته‌ایم و حمایت‌های خوبی از این نهاد کرده‌ایم.

زاهدی درباره جهاددانشگاهی استان کرمان نیز افزود: در استان کرمان پروژه‌های خوبی در دست اجرا است که این پروژه‌ها در آینده می‌توانند در سطح ملی گسترش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید بیش از این مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند بعد از این هم در خدمت نظام و انقلاب باشد، افزود: تاکنون هر زمان که کشور در حوزه فناوری‌های نو نیاز داشته است، این نهاد با روحیه جهادی آمادگی حضور خود را اعلام کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به جهادگران فعال در جهاددانشگاهی گفت: باید روحیه جهاد علمی و فناوری را در کشور ترویج دهید.

انتهای پیام
captcha