ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال قابل توجه و ارزشمند است
کد خبر: 4072684
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال قابل توجه و ارزشمند است

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای تحقق شعار سال است که با توجه به فعالیت‌های مختلف می‌تواند تسهیل شرایط توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی را فراهم کند.

کاظم دبیرکاظم دبیر، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: ظرفیت‌های علمی، آموزشی و نیز بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و متخصصان شاغل در پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی قابل توجه است که در این زمینه توجه به نقش مهم آن‌ها در عرصه‌های مختلف گره‌گشای مشکلات و مسائل خواهد بود.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در کشف استعدادهای جوان در توانمندسازی جوانان و ارتقای علم و دانش گام برداشته و در زمینه‌های تخصصی و به خصوص حوزه پزشکی خدمات ارزنده‌ای را بر جای گذاشته است که به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و سبب تحقق اهداف توسعه‌ای خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: اهداف مهم جهاد دانشگاهی در راستای نیل به شکوفایی استعدادها در جامعه است که انتظار می‌رود انجام تحقیقات علمی و کاربردی همراه با پژوهش در تمامی زمینه‌های مورد نیاز جامعه باشد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مشکلات جامعه و نیازهای تخصصی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی و مختلف برطرف شود.

دبیر اظهار کرد: تسهیل هم‌افزایی‌ها برای ارائه راهکارهای مختلف و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود جزو اولویت‌های مهم و اساسی است و در این زمینه باید برای حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و گردشگری استان اقدامات اساسی انجام یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که مسئله‌محوری به عنوان یک نگرش کلی در حوزه‌های علمی و پژوهشی مد نظر است و در این زمینه نیز جهاد دانشگاهی باید برای رفع مشکلات موجود از دستاوردهای علمی استفاده کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل ادامه داد: جهاد دانشگاهی دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای تحقق شعار سال  است که با توجه به فعالیت‌های مختلف می‌تواند تسهیل شرایط توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی را فراهم کند که بر محور تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی و تحقق شعار خواهد بود.

دبیر با اشاره به پایبندی این نهاد به اصول انقلاب و آرمان‌های شهدای والامقام نیز افزود: خوشبختانه برای استقلال اقتصادی کشور گام‌های اساسی برداشته شده و می‌تواند ظرفیت خوبی برای رفع مشکلات استان باشد که در این زمینه هدفگذاری‌های خوبی در سطح ملی باید مبنای کار قرار گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که نتیجه‌بخشی فعالیت‌های پژوهشی و علمی را به دنبال دارد ماموریت‌گرا کردن برنامه‌هاست که  اجرای فعالیت‌های شاخص را براساس نیازهای بومی پیش خواهد برد، بنابراین امری لازم و ضروری است که در هر زمینه‌ای به صورت تخصصی و با بررسی ریشه‌ای وارد شویم تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این حوزه‌ها باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: ارتقای همکاری دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی نیز نیازمند ارتباطات دوسویه است تا از ظرفیت‌های متقابل بتوان برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha