نقش راهبری و هدایتگری جهاددانشگاهی در تولید علم
کد خبر: 4072593
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

نقش راهبری و هدایتگری جهاددانشگاهی در تولید علم

امام‌جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهری مبنی بر تولید علم در مجامع علمی، گفت: این موضوع مقدمات و سازوکار و هدایتگری را می‌طلبد که بتواند راهبری کند و جهاددانشگاهی با داشتن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، می‌تواند این رسالت را به نحو احسن انجام دهد.

سیدبولحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام‌جمعه موقت شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حدیثی منتسب به پیامبر(ص) و به نقل از کتاب «مجمع‌البحرین و مطلع‌النیرین»، اظهار کرد: در این حدیث آمده است که «مَن أرادَ عِلمَ الأوَّلینَ و الآخِرینَ فَلْیُثَوِّرِ القرآنَ» یعنی کسی که علم می‌خواهد باید قرآن را کند و کاو کند که این موضوع می‌تواند مبنای حرکت مجامع علمی و پژوهشی از جمله جهاددانشگاهی در تولید علم و شکوفایی علم و اندیشه در جامعه باشد.

وی با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهری مبنی بر تولید علم در مجامع علمی، ادامه داد: این موضوع مقدمات و سازوکار و هدایتگری را می‌طلبد که بتواند راهبری کند و جهاددانشگاهی می‌تواند با داشتن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، این رسالت را به نحو احسن انجام دهد.

فاطمی با اشاره به ظرفیت خوب جهاددانشگاهی در امر خبررسانی به‌ویژه فعالیت خبرگزاری قرآنی ایکنا، بیان کرد: عضویت افتخاری مقام معظم رهبری در این خبرگزاری نشان از شدت علاقه ایشان به پیشرفت و تحرک علمی با محوریت آموزه‌های قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) است که امیدواریم جهاددانشگاهی بتواند منویات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را به شایستگی جامه عمل بپوشاند.

مدیر مدرسه علمیه امامیه شهرکرد بیان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش سردمدار و محرک را در ایجاد نشاط علمی ایفا کند و با جذب و تشویق جوانان نخبه علمی و دانشگاهی آنان را به تحرک علمی وادارد و شکوفایی علمی را در ساحت‌های گوناگون رقم بزند.

فاطمی با یادآوری ظرفیت جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال، تصریح کرد: شرایط علمی کشور در جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب نیست؛ می‌طلبد که صاحبان و فکر و اندیشه تشویق و حمایت شوند تا بتوان آنان را در راستای پیشبرد علمی و نیز تحقق دانش‌بنیان پای کار آورد.

وی گفت: در راستای تحقق شعار سال، از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود که استعدادها را شناسایی کند و نیز بتواند از این افراد در جهت رشد و اعتلای کشور کمک بگیرد تا شاهد افزایش و بهینه‌سازی تولیدات داخلی و تحقق دانش‌بنیان باشیم؛ مسائل گوناگونی از جمله سیاستگذاری  در مدیریت کلان کشور دخیل هستند که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha