مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی اعتماد به نیروی متخصص داخلی است
کد خبر: 4072554
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی اعتماد به نیروی متخصص داخلی است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اعتقاد و توجه به نیروی متخصص انسانی بعنوان مهم ترین سرمایه جهاددانشگاهی تلقی می‌شود.

جهاددانشگاهیاسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در 16 مرداد 1359 با اعتقاد و اعتماد به نیروهای مومن و متخصص داخلی تشکیل شد و توانست با تکیه بر این سرمایه حرکت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف علمی به منصه ظهور برساند و نه تنها در کشور بلکه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی بیان کرد: تکیه بر اعتقاد و باور به توانمندی‌های داخلی، باعث شد جهاد دانشگاهی در طی سالیان گذشته جز معدود نهادهایی باشد که تمامی مدیرانش را خودش تربیت کرده و از ابتدای شروع به کارش، آینده نگری خوبی داشته و توانسته مجتمع‌ها و پژوهشکده‌های تحقیقاتی خوبی را پایه گذاری کند که در حال حاضر فعالیت‌های چشمگیری را در آن شاهد بوده و در حال حاضر به آرزوی دیرینه «پژوهش، تولید و توزیع» دست یافته است.

مسیر جهاددانشگاهی خودکفایی و بومی‌سازی آموزش‌ها

چمنی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با تکیه بر توانایی‌های داخلی توانسته پیشرفت‌های ارزشمندی در علم و فناوری کسب و در حال حاضر نیز می‌تواند با بومی‌سازی آموزش‌های مورد نیاز در جهت توسعه صنعت جامعه و استان، با توجه به موفقیت‌های خوبی که در آموزشهای کوتاه مدت و طرح مشاغل خانگی بدست آورده، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطر نشان کرد: ترکیب کردن تجربه کافی جهاد دانشگاهی و امکانات و ابزار دانشگاه علمی‌کاربردی میتواند در حوزه آموزش‌های کاربردی و اشتغال آفرینی بسیار حائز اهمیت و گره گشا باشد.

وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی ایجاد ارتباط بین صنعت، دولت، دانشگاه و صنایع برای تجاری کردن پروژه‌های تحقیقاتی و دانش بنیان است که میتواند همیار شرکت‌های دانش بنیان در تولید ثروت و به عبارتی دیگر در تحقق شعار سال که تولید، اشتغال و دانش بنیان است گام اساسی بردارد.

انتهای پیام
captcha