دلیل تشکیل صف‌های طویل نانوایی در اردبیل قطعی سهمیه گردشگری آرد بود
کد خبر: 4072353
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

دلیل تشکیل صف‌های طویل نانوایی در اردبیل قطعی سهمیه گردشگری آرد بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی در خرید نان و تشکیل صف‌های طولانی به وجود آمد که به دلیل حذف سهمیه گردشگری آرد بود که به همین منظور مقرر شد تا 500 تن سهمیه آرد تا تیرماه و 2000 تن آرد نیز در طول دو ماه آینده به این استان اختصاص یابد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلسبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ۳۰ تیرماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: توجه جدی به روشن شدن وضعیت اعتباراتی که در حساب مانده نیازمند توجه جدی و اساسی است که به همین منظور انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی استان توجه به مصوبه مجلس برای تحقق اهداف مورد نظر خواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر معادن سنگ آهن در استان اردبیل وجود دارد و احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی نیز با 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با اخذ دستور از وزیر صمت از سنگ آهن معادن استان در این کارخانه استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ میراث فرهنگی در محل احداث این کارخانه مورد تاکید و دارای اهمیت بوده و به همین منظور 970 میلیون تومان اعتبار برای کاوش و مطالعه این پروژه در نظر گرفته شده و اعتباراتی به پژوهشکده میراث فرهنگی اختصاص یافته است.

نیکزاد بیان کرد: مشکلاتی در خرید نان و تشکیل صف‌های طولانی به وجود آمد که به دلیل حذف سهمیه گردشگری آرد بود که به همین منظور مقرر شد تا 500 تن سهمیه آرد تا تیرماه و 2000 تن آرد نیز در طول دو ماه آینده به این استان اختصاص یابد که به همین منظور بتوانیم با برقراری سهمیه گردشگری آرد بتوانیم نظارت‌های لازم را با کمک مسئولان در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان علاوه بر سهمیه 290 هزار هکتاری از سوی ستاد اجرایی مورد پشتیبانی قرار گرفته تا یارانه آن پرداخت شود و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 5 میلیارد ریال برای تملک یک خانه تاریخی در حال تخریب اردبیل اخذ شده که در این زمینه پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.

انتهای پیام
captcha