علم و ایمان؛ دو بال جهاددانشگاهی در پرورش نسل آینده
کد خبر: 4072315
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

علم و ایمان؛ دو بال جهاددانشگاهی در پرورش نسل آینده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دیدار با سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان بیان کرد: علم و ایمان دو بال جهاددانشگاهی هستند که با رسالت مهمی که این نهاد انقلابی دارد، می‌تواند در پرورش نسل آینده کارنامه درخشانی را کسب کند.

علم و ایمان دو بال جهاددانشگاهی در پرورش نسل آینده

به گزارش ایکنا از گیلان، خلیل بهروز‌فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، ۲۹ تیرماه در آستانه چهل‌و‌دومین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، با حضور در دفتر ریاست جهاددانشگاهی گیلان، با سرپرست این سازمان در استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بهروزی‌فر در این دیدار با بیان اینکه جهاددانشگاهی ماهیتی انقلابی دارد و باید طبق ماهیتش پررنگ عمل کند، گفت: جهاددانشگاهی در ترویج و ارتقا فرهنگ جهادی تأثیر بسزایی دارد و زمانی که فرهنگ غرب در دانشگاه و جامعه حاکم بود، پس از تشکیل جهاددانشگاهی این نهاد توانست این فرهنگ را کم‌رنگ کند و فرهنگ بسیجی را در مراکز دانشگاهی حاکم کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرگاه فرهنگ جهادی در جامعه ارتقا یابد، دستگاه‌های اجرایی نیز عملکرد بهتری منعکس می‌کنند و به این ترتیب برای تحقق این امر در دانشگاه‌ها باید از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره بگیریم.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در بخش آموزش و مهارت‌آموزی نیز عملکرد خوبی دارد و این‌گونه نیست که افراد بدون گذراندن دوره‌ها و کسب مهارت لازم بتوانند صرفاً گواهینامه دریافت کنند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه جهاددانشگاهی در رشد علمی کشور نیز پررنگ عمل کرده است یادآور شد: علم و تخصص جهاددانشگاهی در کنار فرهنگ اسلامی، منجر به خدمات شایان این نهاد به نظام شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علم و ایمان دو بال جهاددانشگاهی هستند که با رسالت مهمی که این نهاد انقلابی دارد، می‌تواند در پرورش نسل آینده کارنامه درخشانی را کسب کند.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی از سوی دشمنان به کشور اضافه کرد: برای مقابله با این هجمه‌ها و شبیخون‌های فرهنگی باید از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره گرفت.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید روحیه جهادی در دانشگاه‌ها ارتقا یابد، یادآور شد: پر واضح است که برای حل مسئله باید درک عمیقی از آن داشت و جهاددانشگاهی تاکنون در این زمینه مؤثر بوده و خواهد شد.

بهروزی‌فر در پایان با بیان اینکه برای حل مشکلات زیست‌محیطی گیلان دستگاه‌های مربوطه از ظرفیت این نهاد ارزشمند استفاده کنند، گفت: با استفاده از توانمندی‌های جهاددانشگاهی راه حلی اساسی برای حل مشکل محیط زیست گیلان پیدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha