نقش بانوان در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با ابزار رسانه
کد خبر: 4072248
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

نقش بانوان در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با ابزار رسانه

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بیان کرد: یکی از اقدامات جهاد تبیین که رسالتی بر دوش بانوان رسانه‌ای است، استفاده از سلاح رسانه به‌عنوان یک سلاح هوشمند جهت جاری‌کردن گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است.

زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور

به گزارش ایکنا از گیلان، زینب اختری، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در مراسم اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت(ویژه بانوان) که امروز، ۲۹ تیرماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به نگاه فراجنسیتی مقام معظم رهبری به زنان و مردان، اظهار کرد: رهبر انقلاب در این حوزه سه عرصه فردی، خانوادگی و اجتماعی را تعریف می‌کنند. ایشان در عرصه فردی جز تفاوت‌های طبیعی زن و مرد، هیچ تفاوتی در این دو جنس قائل نیستند و می‌فرمایند که در این عرصه، امکان رسیدن به تعالی معنوی برای هر دوجنس یکسان خواهد بود و مصداق کلام خود را نیز حضرت امیر‌المومنین(ع) و حضرت زهرا(س)، معرفی می‌نمایند.

وی ادامه داد: ایشان در عرصه خانوادگی، دو نقش مادری و همسری را بسیار حائز اهمیت تلقی کرده و آن را نقشی بی‌بدیل و بدون جایگزین می‌دانند که همان وظیفه بانوان در نقش ربوبیت و تربیت است. نگاه والایی که در مقایسه با نگاه سطحی غربی، اهمیت جایگاه مهم زنان را آشکار می‌سازد، الگوی سومی است که نه زن شرقی است و نه زن غربی. این الگو بیان می‌کند که فعالیت زنان در عرصه اجتماعی، باید با قید حریم و نگهداری حدود میان زن و مرد همراه باشد که اتفاقا به نفع بانوان است و موجب بروز و ظهور استعدادهای واقعی زنان فارغ از نگاه جنسیتی خواهد شد.

اختری با اشاره به نخستین جشنواره رسانه‌ای بانوان با عنوان حریم رسالت، رسالت بانوان رسانه‌ای را در این حوزه، حائز اهمیت بسیار دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ارکان جهاد تبیین که رسالتی بر دوش بانوان رسانه‌ای است، استفاده از سلاح رسانه به‌عنوان یک سلاح هوشمند جهت جاری‌کردن گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا است. در مورد این جشنواره نیز قطعا نگاه ما صرفا یک نگاه داخلی نیست و معتقدیم در زیر سایه مقام معظم رهبری، این انقلاب به دست صاحب اصلی خود خواهد رسید و ما نیز باید با تمام قوا در جهت رسیدن به دولت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور است، همکاری نماییم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور بر لزوم گسترش تمدن اسلامی به‌صورت بین‌المللی تاکید و ابراز کرد: با این رخداد رسانه‌ای نیز اتفاقات خوبی رقم خورده و محورهای جشنواره نیز منطبق بر سند تحول دولت مردمی است و مرتفع کردن این چالش‌ها، موجب ارتقاء در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بیانات حضرت امام خمینی، جایگاه زنان در دفاع مقدس، یک جایگاه پشتییان تعریف شده است که الحمدلله یکی از محورهای این جشنواره هم منطبق بر این موضوع است. مقوله مورد نیاز امروز ما بحث جهاد در جنگ نرم و نقش‌آفرینی در جنگ رسانه‌ای است که ضمن رشد ویژگی‌های فردی، موحب بروز استعدادها در عرصه اجتماعی خواهد شد که همین بروز استعدادها موجب ایجاد احساس آرامش و امنیت در بانوان خواهد بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان این‌که بروز احساس آرامش و امنیت در بانوان، منجر به موفقیت آنان در عرصه خانوادگی نیز خواهد شد، تصریح کرد: از آنجایی که مدیریت داخلی خانواده بر عهده بانوان است، می‌توان در همین راستا نیز فعالیت‌هایی چون الگوی اصلاح مصرف و سبک زندگی و ... را نیز رقم زد.

اختری در پایان با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب، افزود: به بیان ایشان، می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، اما در عین حال در متن و مرکز جامعه بود. قطعا حضور بانوان در این جشنواره نیز با همین رویکرد و هدف بوده و بسیار خرسندیم که استان گیلان سردمدار این حرکت ارزشمند شده است.

انتهای پیام
captcha