تسهیلات جهاددانشگاهی گیلان در بانک خون بند ناف رویان
کد خبر: 4072177
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

تسهیلات جهاددانشگاهی گیلان در بانک خون بند ناف رویان

به‌مناسبت سالروز تشکیل سازمان جهاددانشگاهی، تخفیف یک میلیون تومانی بانک خون بندناف رویان سازمان جهاددانشگاهی گیلان، اعمال خواهد شد.

تسهیلات جهاددانشگاهی گیلان در بانک خون بند ناف رویان

به گزارش ایکنا از گیلان، نظر به رسالت جهاد دانشگاهی به‌عنوان زیست‌بوم نوآوری نخبگان و بستر فعالیت‌های جهادی برای مردم، این سازمان در نظر دارد به‌مناسبت چهل‌و‌دومین سالروز تاسیس خود، برای نوزادانی که در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ متولد می‌شوند، تخفیف یک میلیون تومانی برای انجام ذخیره خون بند ناف در نظر بگیرد.

متقاضیان محترم می‌توانند به آدرس نمایندگی گیلان واقع در رشت، چهارراه گلسار، خیابان نواب، ساختمان پزشکان شفاء مراجعه کنند و یا با شماره ۰۱۳۳۳۳۶۲۴۶۰ تماس حاصل نمایند.

شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان به همت مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی از سال ١٣٨٤ ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان تازه متولد شده را آغاز کرده و تا کنون موفق به ذخیره‌سازی بیش از ١٨٠ هزار نمونه شده است. این بانک با داشتن ٣٢ نمایندگی در استان‌های مختلف توانسته است با استانداردسازی فرآیند جمع‌آوری و فریز نمونه‌های خون بندناف و همچنین مراكز پیوند، علاوه بر درمان بیماری‌های بدخیم و نجات جان انسان‌ها و افزایش چشمگیر امید به زندگی در كشور، از خروج ده‌ها هزار دلار ارز برای تامین سلول از سایر كشورها جلوگیری کند. در گیلان نیز، این سازمان از سال 1388 نماینده بانک خون بند ناف رویان بوده است و تاکنون حدود ۴۰۰۰ نمونه خون فریز شده توسط جهاد دانشگاهی گیلان ذخیره شده است.  

بانک خون بندناف شرایطی را فراهم می‌کند تا سلول‌های بنیادی موجود در خون بندناف تحت شرایط خاصی جمع‌آوری شده و در بانکی ذخیره شود تا اگر زمانی به سلول‌های بنیادی برای پیوند نیاز داشتیم، این منبع ارزشمند به‌راحتی در دسترس باشد و بتوان برای پیوند از آن استفاده کرد.

در کنار منابعی که امروز برای به‌دست آوردن سلول‌های بنیادی مطرح است، بحث خون بندناف که زمانی به‌عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شد، مورد توجه قرار گرفته است. خونی که در دوران بارداری مادر، در بندناف و جفت جریان دارد و بعد از تولد دور ریخته می‌شود، منبعی از سلول بنیادی، به‌خصوص سلول‌های بنیادی خونسازی است که می‌توان در روند درمان بیماری‌های بدخیمی مانند تالاسمی، انواع سرطان‌های خون، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین کم‌خونی‌های مادرزادی که منشاء خونی دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

تسهیلات جهاددانشگاهی گیلان در بانک خون بند ناف رویان به‌‌مناسبت سالروز تاسیس این سازمان

انتهای پیام
captcha