ضرورت بهره‌مندی از اندیشه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات کشور
کد خبر: 4072099
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

ضرورت بهره‌مندی از اندیشه جهاددانشگاهی برای حل مشکلات کشور

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ایده، ذهن و اندیشه جهاددانشگاهی برای حل مسائل و چالش‌های کشور گفت: اگر از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده نکنیم، قطعاً دچار خسران خواهیم شد.

جهاددانشگاهی از تأثیرگذارترین مؤلفه‌های تحقق شعار سال است

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، امروز، 29 تیر در نشستی با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان و در آستانه فرارسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، ضمن تبریک چهل و دومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: اگر بخواهیم مؤلفه‌ها و شاخصه‌های مهم و تأثیرگذار در تحقق شعار سال و اجرای فرامین رهبری را برشماریم، جهاددانشگاهی یکی از مهمترین آنهاست.

هاشمی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ایده، ذهن و اندیشه جهاددانشگاهی در جهت حل مسائل و چالش‌های کشور یادآور شد: هر جا از ظرفیت علمی، دانش، ایده و ذهن جهاددانشگاهی استفاده نکنیم، قطعاً دچار خسران خواهیم شد.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های خوب جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تحقیقاتی متذکر شد: جهاددانشگاهی بازوی قوی و پر توان رشد اقتصادی کشور است.

هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای موظف هستند از ایده‌های جهاددانشگاهی استفاده کنند، یادآور شد: جهاددانشگاهی نیز باید ارتباط خود با دستگاه‌های اجرایی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کند.

وی کاهش نرخ جمعیت، کمبود آب، پایین بودن راندمان کشاورزی را از چالشهای پیش روی استان سمنان برشمرد و گفت: ضرورت دارد از ظرفیت و دانش علمی جهاددانشگاهی در جهت افزایش جمعیت که از تأکیدات مقام معظم رهبری است استفاده کنیم.

به گفته استاندار سمنان جهاددانشگاهی با اجرای طرح‌های فناورانه برای افزایش راندمان کشاورزی، استفاده از پساب‌های صنعتی و... می‌تواند در حل چالش کمبود آب استان نیز کمک باشد.

هاشمی با تأکید بر اینکه بسیاری از این طرحها و پروژه‌ها مانند مرکز درمان ناباروری، اصلاح مرکز به نژاد دام سبک، ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری، تولید کود ارگانیک بر پایه مواد معدنی نیازمند حمایت بیشتر و اختصاص اعتبارات ملی است، یادآور شد: امیدواریم در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها اعتبارات خوبی در نظر خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام
captcha