تحقق شعار‌ سال روایت حقیقت جهاد‌دانشگاهی است
کد خبر: 4072083
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس:

تحقق شعار‌ سال روایت حقیقت جهاد‌دانشگاهی است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس در رابطه با نقش جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش‌بنیان در تحقق شعار سال، تصریح کرد: جهاد‌دانشگاهی، نهاد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده در واقع این شعار روایت حقیقت جهاد‌دانشگاهی است‌.

حسن بیارجمندی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد کاووسحسن بیارجمندی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان ضمن تبریک سالروز تأسیس جهاد‌دانشگاهی گفت: جهاد‌دانشگاهی نهادی برخاسته از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی  است که توانسته با کارکرد میدانی و جهادی در راستای بازسازی و پیشرفت توام با عدالت به سمت مرزهای علم و دانش حرکت کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس با بیان‌اینکه جهاد‌دانشگاهی از نهادهایی است که در آموزش و تولید علم، فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی اقدامات مؤثری انجام داده و موفقیت‌های خوبی داشته است، تصریح کرد: عملکرد جهاد‌دانشگاهی کشور و شعب استانی آنها به خوبی نشان می‌دهد که این نهاد پا به پای نیازهای روز و آینده انقلاب و نظام اسلامی و تأمین عالمانه و دانشمندانه حرکت کرده و از همین رو مورد اعتماد و حمایت معنوی رهبر انقلاب در تمام این سالها بوده است.

بیارجمندی در رابطه با نقش جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش‌بنیان در تحقق شعار سال ادامه داد: جهاد‌دانشگاهی، نهاد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده در واقع این شعار روایت حقیقت جهاد‌دانشگاهی است‌، لذا مهمترین اقدام جهاد‌دانشگاهی به اشتراک گذاشتن تجربه دانشی خود در قالب میتاپس‌های تخصصی مدیران و نخبگان و مشارکت با بخش‌های خصوصی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس با بیان‌اینکه در مورد تنوع و گستردگی خدمات جهاد‌دانشگاهی نباید حد و مرزی قائل بود، تصریح کرد: از آن جا که عنوان و فعالیت این نهاد با جامعه نخبگانی و فعال علمی سر و کار دارد، اساساً ماهیت دانشی داشته و این ساختار در حین انجام فعالیت‌های اجرایی حوزه آموزش، فرصت دسترسی مستقیم به داده‌های لازم جهت انجام پژوهش و توسعه را به مجری می‌دهد.

 بیارجمندی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان فعالیت‌های این نهاد را در راستای گام دوم انقلاب اسلامی به‌صورت عینی و ملموس تقویت کرد‌، گفت: فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی باید تبیین و تثبیت شود و در این راستا خود را بی‌نیاز از جهاد‌تبیین نداند بالاخص اینکه این جهاد، جهادتبیین انقلاب و دستاوردهای آن است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس با بیان‌اینکه فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی در گام دوم انقلاب به‌صورت عینی دیده شود، افزود: جهاددانشگاهی چون برخاسته از دل انقلاب، همزاد انقلاب و از محیط دانشگاهی است و در حوزه‌های علمی و پژوهشی نقش ایفا می‌کند، می‌تواند در گره‌گشایی از مشکلات مردم نقش بسزایی داشته باشد.

 بیارجمندی به تعامل مشترک جهاددانشگاهی استان با دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: همکاری مشترک و ابتکاری و خلاقانه با جهاد‌دانشگاهی استان در راستای ترویج فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی به‌عنوان یک الگوی کشوری در یکسال گذشته مورد توجه و اهتمام جدی  بوده که در این زمینه توانسته نتایج بسیار ارزنده و تجربه دانشی قابل تعمیمی را بدست آورد.

انتهای پیام
captcha