راه‌اندازی درمانگاه ناباروری از سوی جهاددانشگاهی در سمنان
کد خبر: 4072065
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

راه‌اندازی درمانگاه ناباروری از سوی جهاددانشگاهی در سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه چندین طرح فناورانه در حوزه پزشکی و معادن از سوی جهاددانشگاهی استان در سال‌ جاری آغاز شده است، گفت: تا دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان مرکز درمان ناباروری برای بهره‌برداری آماده می‌شود.

راه‌اندازی درمانگاه ناباروری

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، امروز، 29 تیر در نشست با استاندار سمنان، با بیان اینکه طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی در راستای مأموریت‌های کلان جهاددانشگاهی به تصویب رسیده است، گفت: در سال جاری نیز یک طرح فناورانه در حوزه دامپروری با محوریت تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری با عنوان مرکز اصلاح نژاد دام سبک توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است.

وی از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و افزود: با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و به‌ویژه شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه علاوه بر این، طرح‌های فناورانه در حوزه پزشکی و معدن توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجراست افزود: در حوزه پزشکی و زیست فناوری، درمانگاه ناباروری، درمانگاه دیابت (مرکز جامع ترمیم زخم) و خدمات حوزه مهندسی بافت (در ذیل مرکز جامع زخم) در حال اجرایی شدن است.

به گفته وی در حوزه معادن و شیمی نیز سه طرح با عنوان تولید مالچ طبیعی و تولید کود ارگانیک از باطله‌های مواد معدنی و تولید قطعات حفاری معادن غیر نفتی را به عنوان کار ویژه در حوزه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی استان در حال انجام است.

منصفی‌راد با تأکید بر اینکه با کمک و حمایت استاندار محترم و نماینده محترم، اعتبارات خوب و مناسبی برای این طرح های فناورانه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یابد اظهار کرد: با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و اجرای طرحهای معدنی، شاهد ارائه خدمت مطلوب و مناسب در استان سمنان باشیم.

منصفی‌راد با تأکید بر اینکه طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیتها و پتانسیل‌های استان تهیه و ارائه شده گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد، مجوز راه اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت از سوی کارگروه پزشکی جهاددانشگاهی کشور برای استان سمنان اخذ شده که باید حمایت و مساعدت لازم برای اختصاص و تجهیز فضای مناسب انجام شود تا بتوانیم در این حوزه نیز ارائه خدمت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha