ولایت‌پذیری از ارکان مهم جامعه اسلامی است
کد خبر: 4071583
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

ولایت‌پذیری از ارکان مهم جامعه اسلامی است

کارشناس مذهبی در گیلان عید غدیر را مقدمه یک حرکت جهانی و تکمیل دین الهی دانست و بیان کرد: ولایت و رهبری، خیمه و ستون اصلی یک جامعه است.

حجت‌الاسلام علیرضا حسین‌پور کارشناس مذهبی

حجت‌الاسلام علیرضا حسین‌پور، کارشناس مذهبی به‌مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان بیان کرد: بزرگداشت دهه ولایت و تقارب عید قربان و غدیر یادآور این نکته مهم است که مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان و راه رسیدن به کمال، جز با رهایی از تعلقات دنیوی و تمسک به امامان معصوم(ع) امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این‌که حب اهل‌بیت حلاوتی است که در قلوب تمام مسلمین جاری است، اظهار کرد: لذا آینده می‌تواند ارزش مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را به نسل‌های جوان یادآور و زمینه‌ساز حرکت جهانی مهدی موعود عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف باشد.

این کارشناس مذهبی عید غدیر را مقدمه یک حرکت جهانی و تکمیل دین الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر عیدقربان ذی‌المقدم باشد و منزلت و شان بسیار این عید را که یک عبادت مهم و فروع دین است دربیابیم، متوجه می‌شویم که سرزمین غدیر و آن روز سعید و عزیز، اتمام دین است.

حسین‌پور به بخشی از آیه ۳ سوره مائده که می‌فرماید «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا»، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد قدر، منزلت و بزرگی این عید، آنقدر مهم و باعظمت است که نه‌تنها زمینیان، بلکه تمام کائنات بر آن واقفند.

وی ادامه داد: لذا در کلام اهل‌بیت نیز، این عید به بزرگی و با اعمال خاص یاد شده و در فرهنگ عامه دیدار با سادات، اکرام و احترام ایشان نیز از این مقوله می‌باشد که مردم به سفارش بزرگان در قرن‌های گذشته تاکنون با چنین اعمالی در پی پاسداشت این روز عزیز هستند.

این دانش‌آموخته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ولایت و رهبری خیمه و ستون اصلی جامعه هستند، تصریح کرد: لذا اگر به این ستون خدای‌ناکرده آسیبی وارد شود، یقیناً همه ارکان جامعه درگیر خواهند شد و آسیب خواهند دید و این آسیب به گونه‌ای است که تمام کشور و حتی دنیای اسلام را شامل می‌شود.

وی افزود: از همین رو در کلام امام راحل آمده است «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، و یا ولایت فقیه را همان ولایت رسول‌الله می‌دانند که مصداق بارز این امر مهم است. اگر امروز متعهد به ولایت باشیم هم از منظر اجتماعی و اخلاقی به رتبه بالاتری دست می‌یابیم و هرچه از آن دستورات فاصله بگیریم، بالطبع اثرات نامطلوب آن هویدا خواهد شد و این وعده الهی است.

انتهای پیام
captcha