بهره‌گیری از نگاه‌های تلفیقی در کالبد جهاددانشگاهی
کد خبر: 4071502
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

بهره‌گیری از نگاه‌های تلفیقی در کالبد جهاددانشگاهی

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به نگاه تلفیقی در جهاددانشگاهی و جلوگیری از نگاه‌های صرف در یک حوزه، گفت: پیشنهادات این نهاد همواره علمی و بر پایه فکر بوده است و سعی کرده‌ایم در طرح برنامه‌های خود توجه به بانوانی باشد که مستحق اصلی این خدمات هستند.

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با مدیرکل بانوان استانداری خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز 26 تیرماه در دیدار با مدیرکل دفتر امور زنان استانداری خراسان‌جنوبی،  اظهار کرد: همانطور که جهاددانشگاهی همواره پای کار بوده در ادامه نیز فعالیت‌های خود را بر این اساس ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده است، از اعلام آمادگی جهاددانشگاهی برای ارائه نقش‌های پررنگ‌تر گفت و ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی زیرساخت‌های خاص و منحصر به فردی داریم که برای بروز این زیرساخت‌ها نیازمند افزایش تعاملات با استانداری هستیم.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به نگاه تلفیقی در جهاددانشگاهی و جلوگیری از نگاه‌های صرف در یک حوزه، گفت: پیشنهادات این نهاد همواره علمی و بر پایه فکر بوده است و سعی کرده‌ایم در طرح برنامه‌های خود توجه به بانوانی باشد که مستحق اصلی این خدمات هستند.

دغدغه مندی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز با تشریح اقدامات حوزه فرهنگی، اظهار کرد: مناظرات دانشجویی، از جمله برنامه‌های شاخص سازمان دانشجویان است که هر ساله با محتواهای متناسب برگزار می‌شود؛ برای برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی آمادگی داریم و در بحث برگزاری کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی پیرامون بحث آسیب‌های اجتماعی مانند همیشه فعال خواهیم بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز گردشگری دانشجویان ایران یکی از مراکز فعال بوده و یکی از برنامه‌های فرهنگی مهم برای دانشجویان غیربومی برگزاری اردوهای ایران مرز پرگهر است که هر ساله برگزار می‌شود.

مرادی با بیان اینکه در بحث فعالیت‌های فرهنگی و هنری خلائی در استان مشاهده کردیم که براین اساس به تاسیس فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی دست زدیم، ادامه داد: در بحث افکارسنجی دانشجویان در بحث اوقات فراغت اعلام شده که سازمان‌ها و نهادهای متولی بحث اوقات فراغت بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند چراکه اقدامات این مجموعه بر مبنای علمی است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز امام، انقلاب و جهاددانشگاهی بوده که در بحث ترویج اندیشه‌های امام و مقام معظم رهبری فعال است، افزود: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از مهم ترین مراکز زیر نظر حوزه معاونت فرهنگی است.

ابوالفضل عرفانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تبلیغات حوزه بانوان اغلب در ادارات و دستگاه‌های اجرایی است، افزود: تبلیغات برنامه‌ها لازم است برای استفاده زنان غیرشاغل در مساجد و محل‌های پرتردد نیز منتشر شود.

انجام پژوهش‌ها مبتنی بر نیاز منطقه 

لیلا محمودی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: پژوهش در جهاددانشگاهی براساس محورهای توسعه اجازه فعالیت دارد که براساس مزیت‌های منطقه بوده و در راستای توسعه اقتصادی قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به شناسایی چالش‌ها و حل و رفع مسائل پژوهش با رویکرد بهره برداری بیشتر از سه محصول عناب، زرشک و زعفران، تصریح کرد: در این حوزه اقدامات خوبی شده و در حال ارسال محصولات شاخص استان به استان‌های دیگر هستیم.

محمودی با اشاره به ایجاد مشتری دائم برای محصولات استان بر مبنای فعالیت‌های پژوهشی، ادامه داد: در بحث دیگر، توسعه شهرها و روستاها را در بحث پژوهش‌ها دنبال کرده‌ایم و تاکنون حدود ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی را به کارفرمای سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی و از حیث محورهای اقتصادی و اجتماعی مورد مطالعه قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: از سال ۹۵ با راه اندازی دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی سرفصلی برای انجام امور پژوهشی در استان گشوده شد که این موضوع بسیار جای کار دارد؛ در این راستا با تمرکز بر جامعه بانوان خانه دار شروع به فعالیت کردیم چراکه برای آموزش بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی آموزش‌هایی ارائه شده، اما جامعه بانوان خانه دار چندان دیده نشده‌اند.

وی تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های خود، مجوز فعالیت مرکز خدمات تخصصی روان شناسی «به روان» را گرفتیم و براساس اساسنامه مراکز خدمات تخصصی، آموزش‌ها را پی خواهیم گرفت و در این راستا روی تقویت مهارت فرزندپروری والدین و توانمندسازی کودک و نوجوان متمرکز شده‌ایم.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در پژوهش و بررسی‌های خود دریافتیم که بانوان غیر شاغل استان نیازمند و علاقمند به دریافت خدمات آموزشی و همچنین طیف وسیعی از خدمات هستند که سعی خواهیم کرد در پژوهش‌ها و آموزش‌های خود این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنای خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا آمادگی برگزاری کارگاه‌های خبری در حوزه امور قرآنی و سایر نیازمندی‌های جامعه بانوان را دارند، یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی حوزه بانوان باید پررنگ تر دیده شود.

انتهای پیام
captcha