ضرورت حمایت مالی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4070944
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

ضرورت حمایت مالی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی سمنان

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان هدف‌گذاری‌های درست و خوبی را پیش روی دارد، گفت: حمایت مالی از طرح‌های فناورانه این نهاد انقلابی شود.

حمایت مالی از طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا صادقی، سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، 23 تیر در کارگاه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر که از سوی جهاددانشگاهی استان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی مهدیشهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی در استان سمنان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های بسیار خوبی را در دست اجرا دارد که برخی از آنها در مرحله نهایی هستند.

وی با اشاره به طرح فرآوری محصولات معدنی به‌عنوان یکی از طرح‌های موفق در جهاددانشگاهی استان، بیان کرد: تولید کود ارگانیک، تلاش در حوزه فناوری‌های پزشکی و زیستی، مالچ طبیعی و ساخت قطعات صنعت حفاری از دیگر طرح‌های موفق در حال اجرای جهاددانشگاهی در استان است.

صادقی بر لزوم حمایت از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی در استان تأکید کرد و گفت: مسئولان استانی در سفر آینده رئیس‌جمهور به استان پیگیر تأمین اعتبار برای اجرایی شدن این طرح‌های فناورانه باشند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به تلاش‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت و مطالعات بافتی، اظهار کرد: هدفگذاری‌های جهاددانشگاهی استان در مسیر بسیار خوبی قرار دارند.

وی با ابراز رضایت از انجام روند مطالعات طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در جهاددانشگاهی استان متذکر شد: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی پیگیر بحث ذخیره‌ ژنتیک دام سنگسری نیز باشد. علاوه بر این در این طرح ملی باید به ظرفیت‌های گردشگری روستایی، عشایری، بازرگانی، بازاریابی و مارکتینگ  نیز توجه ویژه شود.

صادقی با ابراز خرسندی از روند مطالعات این طرح ملی گفت: گام اول را جهاددانشگاهی استان به‌خوبی برداشته و مسئولان اجرایی طرح نیز باید همکاری بیشتری در طرح داشته باشند.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: وجود تردید در برخی مسئولان اجرایی طرح به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. ما همه تلاش‌مان را برای اجرایی شدن این طرح ملی به کار گرفته و همه بضاعت و ظرفیت‌های استان را برای تقویت بیشتر بنیه‌های اقتصادی استان و موفقیت این طرح ملی به میدان می‌آوریم، لذا اگر مدیری باور به اجرایی شدن طرح ندارد، نباید در اجرای پروژه مدیریت داشته باشد.

صادقی با اشاره به رشد قابل توجه طرح مطالعاتی این پروژه ملی گفت: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری و تهیه شده و این مرکز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی بر ضرورت توجه به سه گام در اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر تأکید کرد و ادامه داد: در گام اول باید به بحث ذخیره ژنتیکی دام سنگسری توجه ویژه شود چراکه این گونه اگرچه در معرض انقراض نیست اما در معرض تهدید قرار دارد.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از توجه ویژه به ایستگاه اصلاح نژاد به‌عنوان دیگر گام مهم در این پروژه ملی نام برد و گفت: توجه به ترویج و فعالیت‌های فرهنگی آموزشی دیگر گام از گام‌های سه‌گانه‌ای است که باید در ادامه این طرح ملی به آن توجه بیشتری شود.

وی به تنوع و کیفیت بالای محصولات لبنی ایل سنگسری اشاره کرد و افزود: متأسفانه با وجود تنوع بسیار بالا و وجود 32 محصول لبنی در بین عشایر سنگسری که برخی از آنها منحصر به عشایر این ایل بزرگ است، چندان از ظرفیت‌های این بخش استفاده نشده که در ادامه اجرای طرح باید به این ظرفیت‌های بالقوه نیز توجه ویژه شود.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان به تمجید از فعالیت‌های ماندگار زنده‌یاد کاظمی آشتیانی مؤسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی پرداخت و افزود: کاظمی آشتیانی به تعبیر مقام معظم انقلاب از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی بوده و از همین رو باید از این دانشمند برجسته الگوبرداری و بیش از پیش به نسل جوان شناسانده شود.

وی کاظمی آشتیانی را یک الگو و اسطوره برشمرد و گفت: فعالیت‌های این دانشمند شهید در حوزه سلول‌های بنیادی و زیست‌فناورانه قابل ستایش بود و از همین رو باید بیشتر به این چهره برجسته علمی توجه شود.

انتهای پیام
captcha