جهاددانشگاهی مکمل کار دانشگاه‌های خراسان شمالی باشد
کد خبر: 4070044
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
نماینده ولی فقیه در استان:

جهاددانشگاهی مکمل کار دانشگاه‌های خراسان شمالی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی مکمل کار دانشگاه‌‍‌های استان باشد و برای ارتقای جایگاه دانشگاه‌های استان کمک کند.

جهاددانشگاهی مکمل کار دانشگاه های خراسان شمالی باشدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مهسا پرنیان، سرپرست جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: این استان در مقایسه با استان‌های دیگر سابقه دانشگاهی کمتری دارد و نیازمند تقویت است.
وی افزود: در بدو تاسیس استان، تنها دو دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی در این منطقه فعال بود و اکنون نیز خراسان شمالی هنوز نتوانسته آنچنان که باید جایگاه علمی خود را در کشور پیدا کند.
وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه های استان نیاز به مکمل دارند که جهاددانشگاهی و نهادهای علمی می توانند مکمل دانشگاه ها باشند.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه یکی از رسالت های جهاددانشگاهی، اطلاع‌رسانی به واسطه خبرگزاری های زیرمجموعه این نهاد است، آن را بسیار مهم خواند و افزود: اطلاع رسانی نقشی مهم در پیشبرد اهداف جامعه دارد.
وی همچنین گفت: استان نیاز به انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بویژه در زمینه اولویتهای مهمی که مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی آنها را متذکر شدند دارد که مجموعه های علمی و دانشگاهی باید به آنها بپردازند.
وی ضمن آرزوی توفیق برای سرپرست جدید جهاددانشگاهی خراسان شمالی، پیگیری و ممارست را ویژگی بانوان خواند و ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جدید، خدمات جهاددانشگاهی در استان هر چه بیشتر گسترش یابد و معرفی شود.
مهسا پرنیان، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که خدمات شایانی در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ارائه می دهد.
وی افزود: این واحد در حال حاضر چند ماموریت ویژه پیگیری می کند که مرکز توسعه فناوریهای نوین اصلاح نژاد دام، مرکز درمان سرطان برست، مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی و مرکز نوآوری صنایع خلاق فرهنگی از جمله آنهاست.
وی با اشاره به حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، افزود: تلاش بر این است تا با تقویت ساختارهای تخصصی و توسعه برنامه ها، خدمات شایانی به مردم استان ارائه شود.
پرنیان گفت: در این راستا برنامه های زیادی در دستور کار است که امید است با حمایت های استانی و ملی به ثمر برسد.

انتهای پیام
captcha