ارسال 170 اثر از شاعران و نویسندگان کشوری به جشنواره «شمیم رضوی»
کد خبر: 4063742
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

ارسال 170 اثر از شاعران و نویسندگان کشوری به جشنواره «شمیم رضوی»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه گفت: 170 اثر از شاعران و نویسندگان کشوری به جشنواره سراسری «شمیم رضوی» ارسال شد که از 14 اثر برگزیده در مراسم اختتامیه تجلیل می‌شود.

جشنواره سراسری شمیم رضوی

محمدعلی مؤمنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جشنواره ادبی سراسری «شمیم رضوی» به همت انجمن ادبی دلبران و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان فردا، 23 خردادماه در شهر دلبران از توابع شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش شعر و داستان کوتاه رضوی برگزار می‌شود، افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را به سه زبان ترکی، کُردی و فارسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: 170 اثر از شاعران و نویسندگان کشوری به جشنواره سراسری «شمیم رضوی» ارسال شد که از 14 اثر برگزیده در مراسم تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد آثار ارسالی 28 اثر داستان کوتاه و 142 اثر شعر با زبان‌های کُردی، تُرکی، فارسی بوده است، افزود: هشت شعر فارسی، دو شعر تُرکی، سه شعر کُردی و دو داستان کوتاه در اختتامیه جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مؤمنی به شرکت شاعران استان‌های مختلف کشور در این جشنواره اشاره و اظهار کرد: شاعران استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، لرستان، قم، گیلان، مرکزی، زنجان و کردستان در جشنواره «شمیم رضوی» شرکت کرده‌اند.

وی به حضور مهمانان کشوری در این دوره از جشنواره سراسری اشاره کرد و یادآور شد: استاد صابر خراسانی از هنرمندان برجسته کشوری و آیت‌الله احمد عابدی، از اساتید حوزه و دانشگاه در اختتامیه این جشنواره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha