خانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدند
کد خبر: 4063547
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

خانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدند

هم‌زمان با میلاد امام رضا(ع) و نظر به اهمیت موضوع خانواده و فرزندآوری، از خانواده جهادگران جهاددانشگاهی گیلان که در سال گذشته صاحب فرزند شدند، در قالب برنامه «خانواده دوستدار فرزند» تجلیل شد.

خانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از گیلان، هم‌زمان با روز میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و با توجه به اهمیت موضوع خانواده و فرزندآوری، امروز، ۲۱ خردادماه جهادگران جهاددانشگاهی استان گیلان میلاد سه فرزند نورسیده در سال گذشته را در قالب برنامه «خانواده دوستدار فرزند» جشن گرفتند.

در این برنامه که به همت امور قرآنی اداره فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و با حضور ریاست و معاونین این سازمان برگزار ‌شد، با هدیه ای به رسم یادمان، میلاد فرزندان سه خانواده جهادگر تبریک و شادباش گفته شد.

در این برنامه حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان طی بیاناتی سلامت همه‌جانبه هر فرد را تحت تأثیر هماهنگی و تناسب دو حیطه کار و خانواده دانست و بیان کرد: تعارض در این دو حیطه اغلب پیامدهای ناگواری را نصیب فرد، خانواده، سازمان و جامعه می‌کند. یکی از عواملی‌که بر بهداشت روانی همکاران، همچنین بهره‌وری آن‌ها تأثیر دارد تعارض کار - خانواده است که نوعی تضاد بین‌نقشی محسوب می شود.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان خاطرنشان کرد: تعارض کار - خانواده نوع ویژه‌ای از تعارض بین نقش‌ها بوده که فرد را به‌طور هم‌زمان با تقاضاهای متفاوت و مسئولیت‌های کاری و خانوادگی درگیر می‌سازد.

مسکنی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع این خانواده‌ها گفت: هر کدام از جهادگران در خانواده‌های خود نقش‌های بسیار مهمی همچون همسری، والدینی، فرزندی و ... دارند که در واقع نقش اصلی آن‌ها در زندگی است. همه ما باید تلاش فراوان کنیم تا در شرایط مختلف، به بهترین شکل ایفای نقش داشته باشیم. فرزندان، گل‌های زندگی و مایه آرامش و آسایش زندگی و خانه‌های ما هستند.

همچنین سیده فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان این‌که در جهاددانشگاهی همکاران، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دارایی ما هستند، اظهار کرد: آنان با مجموعه مهارت‌ها، دانش و تجربه خود زمینه را جهت بهبود کارایی و بهره‌‌وری سازمان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: مادامی که همکاران در مسیر پر فراز و نشیب سازمان در راستای اهداف و استراتژی‌های سازمان عمل می‌کنند، ما سرمایه‌ای انسانی خواهیم داشت که نه‌ تنها تمام‌نشدنی هستند، بلکه روز به روز قابل ارتقاء بوده و می‌توانند ارزشی بر ارزش‌های سازمان بیافزایند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان برگزاری این برنامه را در راستای ابعاد مختلف طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانست و اذعان کرد: خانواده و فرزندپروری یک موضوع مهم و حیاتی‌ در جامعه برای رشد و پویایی است که به علت پیشروی کشور به سمت سالمندی، یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود.

شفیعی از تقارن برگزاری این جلسه با روز میلاد امام رضا(ع) ابراز خرسندی کرد و با اشاره به حکمت ۳۵۴ نهج‌البلاغه اظهار کرد: حضرت امیر‌المومنین علی(ع) در این حکمت فرمودند « قُلْ شَكَرْتَ الْوَاهِبَ وَ بُورِكَ لَكَ فِي الْمَوْهُوبِ وَ بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ رُزِقْتَ بِرَّهُ، بگو خدای بسیار بخشنده را شکر گزار؛ و نوزاد بخشيده بر تو مبارك باشد؛ امید که بزرگ شود و از نيكوكاریش بهره مند شوى».

گفتنی است در آیات قرآن کریم نیز مسئله فرزندآوری به‌عنوان یک ضرورت مطرح شده و آثار و برکات فراوانی برای آن ذکر شده است و مواردی چون تشویق و بشارت به فرزندآوری، فرزند؛ نعمتی الهی، زینت زندگی و زمینه‌ای برای رشد و تعالی خانواده، در بسیاری از آیات مبارک قرآن کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

خانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدندخانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدند

خانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدندخانواده‌های دوستدار فرزند جهاددانشگاهی گیلان تجلیل شدند

انتهای پیام
captcha