نشست ادبی میلاد امام رضا(ع) در رشت برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4063059
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

نشست ادبی میلاد امام رضا(ع) در رشت برگزار شد+ عکس

به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، نشست ادبی و فرهنگی در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان برگزار شد.

نشست ادبی میلاد امام رضا(ع) در رشت برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، به‌مناسبت دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع)، نشست ادبی و فرهنگی، روز گذشته ۱۸ خردادماه در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی، کانون شعر و ادب دانشجویی موسسه و کانون بسیج اساتید سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

در این محفل ادبی که شعرا و اساتید مطرح استان حضور داشتند، محمد شادپور، معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) را تبریک گفت و بیان کرد: چنین نشست‌های ادبی و ارائه اشعار مرتبط با فرهنگ ناب رضوی می‌تواند نقش به‌سزایی در اشاعه سیره اهل بیت(ع) داشته باشد.

وی حضور شاعران را در این محفل ادبی نشانه ارادت آن‌ها به خاندان نبوی و امام رضا(ع) دانست و به شاعران عرصه هنر اظهار کرد: تلاش شود تا با اشعاری به‌روز در وصف ائمه اطهار(ع) برای تحقق اشاعه فرهنگ رضوی گامی برداشته شود.

شادپور اذعان کرد: هنر هنگامی که در راستای دین و ارتباط با خدا قرار گیرد ماندگار می‌شود و اگر اعمال ما در دنیا در مسیر خلقت قرار گیرد، ارزشی و ماندگار خواهد شد. هنر، شعر و قلم را اگر با هدف خلقت پیوند دهیم ارزش پیدا می‌کند، بنابراین هدف‌ها را با چیزهای موقتی و کوچک نباید پیوند دهیم چون دل با هر چیز کوچکی راضی می‌شود، اما خدا را نمی توان با هر چیز کوچکی راضی نمود. بنابراین در اشعار خود محوریت خدا و اهل‌بیت را فراموش نکنید و هیچ‌گاه طرف حق را رها نسازید.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان در پایان سعادت و عاقبت‌بخیری را برای همه حاضرین در این نشست ادبی آرزو نمود و ابیات زیر از استاد شهریار را قرائت کرد:
«دل ها که آرزوی امام رضاکنند                                                                                                                             گویا زیارت علی مرتضی کنند
در سینه می‌تپد دل شیدای شیعیان                                                                                                                        هر دم که آرزوی امام رضا کنند».

در ادامه این نشست ادبی، شاعران مطرح استان گیلان از جمله جلیل واقع طلب، رضا نیکوکار، حسین حاجی‌پور، مرتضی حیدرزاده، بهرام مژدهی، مجتبی قاضی، امیررضا ستایش، مجتبی حاذق، محمد رضا رازقی، محمدرضا میرزازاده، مرضیه فرمانی، پونه نیکویی، جیران قربانی، صدیقه کشتکار و مریم فرهمند سروده‌های خود درباره امام رضا(ع) ارائه کردند و در لابلای این نشست ادبی برنامه مولودی‌خوانی نیر توسط مداح اهل بیت، سعدی طالقانی اجرا شد.

در پایان این برنامه با اهدای لوح تقدیر از شاعران شرکت‌کننده در این نشست ادبی تجلیل شد و به سه نفر از برندگان دانشجوی مسابقه رضوی نیز جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha