همایش متمرکز زائران حج تمتع استان اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4062572
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان اردبیل برگزار شد

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: همایش متمرکز زائران حج تمتع استان اردبیل با حضور زائران و عوامل کاروان‌ها در محل مسجد ججین اردبیل برگزار شد.

همایش متمرکز زائران حج تمتع به گزارش ایکنا از اردبیل، ودود چمن‌آرایی، مدیر حج و زیارت استان اردبیل، ۱۶ خردادماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: همایش متمرکز زائران حج تمتع استان عصر روز دوشنبه مورخ ۱۶ خرداد ماه سال‌جاری با حضور زائران و عوامل کاروان‌ها در محل مسجد ججین اردبیل برگزار شد.

چمن‌آرایی افزود: تثبیت نرخ ارز سال ۹۹ زائران کمک شایانی به هزینه سفر زائران در مقایسه با نرخ سال‌جاری داشت و زائران در واقع یک سوم هزینه سفر را پرداخت نمودند که اگر زائر، امسال ابتدا به ساکن در کاروان ثبت نام می‌کرد بایستی مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای سفر هزینه می‌کرد که کل هزینه سفر زائر بطور متوسط ۴۵ میلیون تومان شد.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل، با تشریح  نرخ هزینه سفر عمده هزینه‌ها را اسکان در هتل‌های مکه مکرمه و مدینه منوره، حمل و نقل هوایی و درون شهری و برون شهری و تغدیه و تدارکات دانست.

چمن‌آرایی افزود: افزایش  خدمات در روزهای اخیر توسط عربستان در حدود ۳۰۰ درصد، یکی دیگر از عوامل  افزایش هزینه سفر است.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل افزود: برای اعزام زائران به سرزمین وحی در حدود ۱۵ ارگان و نهاد با حج و زیارت همکاری می‌کنند و هر کدام وظایف خاص خود را دارند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: در روزهای اخیر با هماهنگی بانک مرکزی زائران ۵۰۰ یورو ارز همراه زائر را دریافت خواهند کرد.  

چمن‌آرایی ادامه داد: همه زائران تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، ولی اشیا قیمتی و طلا و جواهر تحت پوشش بیمه نبوده و زائران سعی کنند که این اقلام را با خود همراه نداشته باشند.

وی توصیه‌های لازم سفر و همکاری با مدیر کاروان را از عوامل موفقیت یک سفر دسته جمعی دانست و از زائران خواست که با همدیگر همکاری داشته باشند.

 مدیر حج و زیارت استان اردبیل، زمان اعزام زائران را اواخر خرداد اعلام و برای زائران سفری خوش و آرزوی حجی مقبول خواستار شدند.

در ادامه همایش رئیس پلیس فرودگاه توصیه‌های امنیتی سفر را بیان و از زائران خواستند که از همراه داشتن مواد مخدر و داروهای روانگردان خوداری کنند که تبعات و جرم سنگینی در عربستان دارد و در پایان همایش حجت‌الاسلام بیدار اعمال نمادین مناسک حج را برای زائرین انجام و آموزش‌های لازم را ارائه داد.

انتهای پیام
captcha