مطالبه‌گری هدفمند و دلسوزانه از ارکان پیشرفت کشور است
کد خبر: 4062536
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

مطالبه‌گری هدفمند و دلسوزانه از ارکان پیشرفت کشور است

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در راستای مطالبه‌گری همراه با ارائه راه حل، بیان کرد: مطالبه‌گری هدفمند، دلسوزانه، منصفانه، مجدانه و جریان‌سازی و همراهی همه متولیان، قطعیتی بر اثرگذاری این مجمع مشورتی خواهد بود.

میلاد علی‌پور دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت

میلاد علی‌پور، دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با بیان هدف از تشکیل مجمع مشورتی نظام مسائل رشت، اظهار کرد: اساساً مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در راستای عینیت‌بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص بهره‌مندی از همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی می‌دانند و می‌فرمایند «مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان و فعالان جوان باید در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی حضور داشته باشند و از ایشان در جهت ساخت ایران اسلامی بزرگ بهره برد».

جانشین دبیر نظام مسائل استان بیان کرد: در همین راستا مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت به منظور شناسایی، گردآوری و سامان‌دهی جوانان صاحب فکر و ایده و توانمند ولی گمنام، با هدف ارائه طریق و راه حل برای مسائل موجود در شهرستان رشت، ذیل کمیته نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

علی‌پور مطالبه‌گری این مجمع را همان فرموده مقام معظم رهبری یعنی مطالبه‌گری همراه با ارائه راه حل دانست و افزود: اعضای مجمع مشورتی شهرستان در قالب کارگرو‌های ده‌گانه به شناسایی، دسته‌بندی و بیان مشکلات و مسائل موجود در سطح شهرستان می‌پردازد، پس از تشخیص و تشریح مسائل، نسبت به اولویت‌بندی آن‌ها اقدام شده و در کارگروه‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا برای آن راه حلی احصا شود.

مشاور کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت افزود: در این مرحله از سایر ظرفیت‌های موجود نظیر اندیشکده مجمع یا تفاهم‌نامه‌های منعقد‌ شده با مراکز دانشگاهی نیز استفاده می‌شود. در نهایت راه حل احصا شده برای اجرا در اختیار سازمان یا ارگان مربوطه قرار گرفته و پایش و نظارت لازم درخصوص اجرای آن توسط مجمع انجام می‌شود. در این خصوص سند مطالبه‌گری تهیه و تدوین شده که در آن به تفصیل به شرح اقدامات، پرداخته شده است.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت با بیان اینکه مسائل مربوط به سطح شهرستان از طریق مدیران شهرستانی و فرمانداری و مسائل در سطوح بالاتر از طریق مدیران استانی و استانداری قابل پیگیری خواهد بود، تصریح کرد: اگر موضوعی نیازمند تصمیم‌سازی و اصلاح قانون یا رویه در سطح مجلس را داشته باشد، موضوع از طریق مجمع شهرستان به مجمع استان و از آن‌جا به مجمع کشور انعکاس داده می‌شود. بی‌شک مطالبه‌گری هدفمند، دلسوزانه، منصفانه، مجدانه و جریان‌سازی و همراهی همه متولیان، قطعیتی بر اثرگذاری مجمع خواهد بود.

وی ارکان مجمع مشورتی را شامل کارگروهای ده‌گانه برشمرد و بیان کرد: این کارگروه‌ها اعم از آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، انرژی، صنایع و معادن، حقوقی و قضایی، بهداشت و درمان، عمران، فرهنگی، ورزشی و گردشگری و کشاورزی، آب و منابع طبیعی است که هر کارگروه حداقل ۵ عضو دارد که باید رشته تحصیلی یا سوابق و فعالیت شغلی آن‌ها مرتبط با آن عنوان باشد. همچنین به جهت بهره‌مندی از توانمندی بانوان و تکریم مقام ایشان،‌ سعی بر آن شد که در کارگروه‌ها از حضور بانوان توانمند و متخصص نیز بهره‌مند شویم.

وی در پایان با اشاره به جلسه معارفه و توجیهی اعضای مجمع مشورتی نظام مسائل شهرستان رشت که به تازگی انجام شده است، افزود: اولویت نخست مجمع، برگزاری نشست‌های صمیمانه با مدیران ارشد شهرستان و معرفی ارکان و اهداف مجمع به ایشان است. در عین حال جلسات کارگروه‌های مجمع نیز به‌منظور شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی نظام مسائل در دستور کار این مجمع است تا انشالله با همراهی، همدلی، مشارکت و کمک مسئولان بتوانیم ضمن شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در شهرستان و ارائه طرح، ایده، برنامه و پروژه، موجبات رشد و تعالی شهر عزیزمان را فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha