میزبانی گیلان در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 4059925
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

میزبانی گیلان در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان از برگزاری سی‌و‌دومین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان به میزبانی گیلان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۸ الی ۱۱ خرداد ماه در رشت برگزار خواهد شد.

ابراهیم صفری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان

ابراهیم صفری، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان و رئیس ستاد اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان از میزبانی این استان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: سی‌و‌‌دومین دوره جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان، از هشتم خردادماه در پردیس بنت‌الهدی صدر رشت آغاز شده و تا ۱۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گیلان برای میزبانی این دوره از مسابقات، آمادگی کامل را دارد، اظهار کرد: پس از دو سال پیاپی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد برگزاری مجازی این رویداد بزرگ قرآنی بودیم، در سال جاری، جشنواره سی‌و‌دوم به میزبانی استان گیلان است و مقدمات لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رخداد، فراهم شده است.

رئیس ستاد اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در گیلان خاطرنشان کرد: جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در ۱۰ بخش و ۵۰ رشته برگزار می‌شود، که در سال جاری، این رویداد در دو قسمت که یک قسمت از آن در گیلان و قسمت بعد در تابستان سال جاری در استان دیگری برگزار خواهد شد.

صفری با اشاره به اینکه از این میان هفت بخش شامل ۳۶ رشته در گیلان رقابت خواهند کرد، تصریح کرد: بخش‌های رقابتی این جشنواره در گیلان شامل بخش آوایی، رشته‌های هنری، ادبی، پژوهشی، فناوری، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است و مابقی رشته‌ها مثل رشته‌های گروهی از جمله تواشیح، سرود، تئاتر، نمایش رادیویی، نمایش عروسکی و همچنین بخش ویژه استارت‌آپ قرآنی در قسمت دوم جشنواره در استان دیگری رقم خواهد خورد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان اذعان کرد: در این جشنواره میزبان بیش از ۳۰۰ دانشجو‌معلم اعم از دختر و پسر از برگزیدگان سراسر کشور هستیم که از این میان بالغ بر ۱۸۰ نفر پسر و بیش از ۱۴۵ نفر دختر بوده، که در روزهای نهم و دهم خرداد ماه به رقابت خواهند پرداخت و توسط داوران کشوری و بین‌المللی، داوری خواهند شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره، مسابقه برخی از رشته‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده بود و در این برهه صرفا داوری خواهند شد، اما مسابقه بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ(۲۰،۱۰،۵ جزء و کل)، اذان و دعاخوانی به‌صورت حضوری و با حضور متسابقین خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در گیلان افزود: کلیه فرآیند برگزاری مسابقات در محل پردیس بنت‌الهدی صدر شهر رشت بوده و آئین اختتامیه این جشنواره، ۱۱ خردادماه، هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) با حضور مسئولین کشوری و استانی در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد.

میزبانی گیلان در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی دانشگاه فرهنگیان

انتهای پیام
captcha