جمعیت جوان، سرمایه یک ملت است
کد خبر: 4058388
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲

جمعیت جوان، سرمایه یک ملت است

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان این‌‌که یکی از سرمایه‌های یک کشور، داشتن نیروی انسانی جوان است، اظهار کرد: فرزندآوری از هر لحاظ برای جامعه و خانواده مفید و ارزشمند بوده و موجبات نشاط جوامع را رقم می‌زند.

معصومه پرسا مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان

معصومه پرسا، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان به مناسبت هفته ملی جمعیت در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، بیان کرد: با توجه به این‌که در شرایط بحرانی جمعیت قرار داریم و کشور ما به‌سمت سالمندی گرایش دارد، لذا می‌طلبد به‌جهت پیشگیری از آسیب‌های کمبود جمعیت جوان در کشور، آینده‌نگری نموده و به‌ فکر ازدیاد موالید و جلوگیری از پیری جمعیت باشیم.

وی با بیان این‌‌که یکی از بازوان بسیار قوی و سرمایه یک کشور، داشتن نیروی انسانی جوان است، اظهار کرد: اگر فرزندآوری را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم، جایگاه منحصر‌به‌فردی در سرنوشت هر انسان دارد. بنا به تاکید بزرگان دین، فرزندآوری از هر لحاظ برای جامعه و خانواده مفید و ارزشمند است و موجبات نشاط جوامع را رقم می‌زند. داشتن ذریه پاک برای والدین هم در دنیا و هم جهان آخرت سرمایه بزرگی است.

این کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به ارتباط بین رازقیت الهی و افزایش جمعیت، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که شما تلاش کنید و پی امورات بروید، رزق شما با ماست. ولی متاسفانه برخی افراد طوری ابراز می‌کنند که انگار روزی‌رسان اصلی صرفا خودشان هستند و ابزار شغلی را به‌تنهایی تامین‌کننده معیشت می‌دانند، که این ناشی از ضعف در بنیه دینی و اعتقادی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان تصریح کرد: البته نمی‌توان منکر چالش‌ها و مشکلات اقتصادی شد، ولی با تلاش و ممارست و توکل به خداوند قابل جبران است. در دین اسلام، تشکیل زندگی و فرزندآوری نه‌تنها موجب فقر نمی‌شود، بلکه خداوند بزرگ برکت به رزقشان هم خواهد داد.

پرسا به اهمیت نهاد خانواده از نگاه اسلام تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مسئله خانواده هم در منطق دینی و هم در کشور ما جزو موارد درجه اول و حائز اهمیت است. از این میان نیز نقش زن خانواده به مراتب بیش از دیگران است. خانواده به دنبال خود جامعه عاری از آسیب‌ها را رقم می‌زند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، جامعه اسلامی بدون بهره‌گیری از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط، اصلا امکان ندارد پیشرفت نماید.

وی در پایان افزود: برای هر چیزی آمادگی و پیش‌نیازی لازم است و فرزندآوری هم نیازمند آمادگی روحی، جسمی، اقتصادی، اطلاعات لازم و آموزش در راستای سبک‌های فرزندپروری و تربیتی است. فرزندان امانت الهی و سرمایه انسانی و دینی ما هستند و موظف هستیم تلاش کنیم تا آمادگی لازم را چه پیش از بارداری، حین و پس از آن به‌دست آوریم تا بتوانیم انسانی پاک و توانمند در ابعاد مختلف روحی، جسمی، تربیتی، علمی، فرهنگی و اجتماعی تحویل جامعه نماییم.

انتهای پیام
captcha