فرهنگ‌سازی، کارآفرینی و تولید ثروت از ارکان تاثیرگذاری دانشگاه است
کد خبر: 4058242
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

فرهنگ‌سازی، کارآفرینی و تولید ثروت از ارکان تاثیرگذاری دانشگاه است

سرپرست موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان با اشاره به مسئولیت‌های دانشگاه ابراز کرد: تاثیرگذاری اجتماعی دانشگاه صرفا به تولید ثروت و کارآفرینی خلاصه نمی‌شود و فرهنگ‌سازی بُعد دیگر این مقوله است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمدعلی رحیمی پور سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان محمدعلی رحیمی‌پور، سرپرست موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان در اختتامیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقه ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای که روز گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه در رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه، به ویژگی دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین اشاره کرد و گفت: چنین دانشگاه‌هایی معتقدند که طرح درس باید دانشجو را برای تولید ثروت و نوآوری آماده کند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های دانشگاه ابراز کرد: تاثیرگذاری اجتماعی دانشگاه صرفا به تولید ثروت و کارآفرینی خلاصه نمی‌شود و فرهنگ‌سازی بُعد دیگر این مقوله است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. همان‌گونه که بسیاری از متفکران معتقدند که سرعت سرسام‌آور رشد علم و رقابت در بازار آزاد، نباید دانشگاه را از مشارکت فعالانه در شکل‌گیری جامعه غافل کند.

رحیمی‌پور با بیان اینکه در این راستا برای جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی، ماموریت‌هایی در حوزه کارآفرینی، تاثیرگذاری اجتماعی و ارتباط بین‌دانشگاهی تعریف شده‌است خاطرنشان کرد: مأموریت‌هایی نظیر مشارکت در توسعه آموزش‌های تخصصی نوین با تاکید بر نیازهای کشور، ساماندهی نظام جامع هدایت شغلی و توانمندسازی دانش‌آموختگان با حمایت مراجع ذی‌ربط، ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری، ترویج الگوهای موفق علم و فناوری و ... از جمله این ماموریت‌هاست.

سرپرست موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان گیلان شکل‌گیری بسیاری از فعالیت‌های جهاددانشگاهی را بر مبنای رسالت آن دانست و تصریح کرد: در این زمینه رویدادهایی مثل پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، ایجاد مدرسه ملی مهارت، مناظرات دانشجویی، فعالیت‌های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهی، رویدادهای مختلف زیست محیطی، فرهنگی، ادبی و ... را می‌توان نام برد‌.

رحیمی‌پور ضمن تشکر از کلیه عوامل برگزاری این رویداد، اظهار امیدواری کرد: برگزاری رویدادهایی این‌چنین که به پیوند بیشتر صنعت، جامعه و مراکز دانشگاهی منجر می‌شود گسترش بیشتری یابد تا نقطه شروعی برای وقوع اتفاقات بزرگ‌تر و تاثیرگذارتر در جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha