نانوایی‌های زنجان زیر ذره‌بین بازرسان
کد خبر: 4057870
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

نانوایی‌های زنجان زیر ذره‌بین بازرسان

در ادامه تشدید نظارت‌ها در بازار عرضه کالاهای اساسی در استان زنجان که روزانه حدود ۱۱۰ اکیپ در حال بازرسی از واحدهای عرضه کالا و به ویژه نانوایی‌ها هستند.

نانوایی‌

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی جهادکشاورزی استان زنجان، با توجه به تشدید نظارت‌ها بدیهی است جهت صیانت از حقوق مردم، با مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای مذکور با طی مراحل قانونی در حداقل زمان ممکن، اقدام لازم به عمل آمده و اعمال قانون می‌شود.

با توجه به گزارش‌ها، روز گذشته در خصوص کم‌کاری و تعطیلی و با بررسی به عمل آمده در مورد پیشینه و نحوه عملکرد برخی از نانوایی‌های متخلف، روز گذشته ۲۷ اردیبهشت، با حضور رییس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل غله، پلیس امنیت اقتصادی، قاضی تعزیرات و مدیر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی و ... از واحدهای عرضه نان بازدید شد.

در این بازدیدها، تخلفاتی چون تعطیلی و عدم عرضه نان، پایین بودن وزن نان، پخت نان‌های خارج از آنچه در پروانه فعالیت درج شده، عدم وجود آرد در واحد برای پخت و عرضه نان به قیمت بالاتر مشاهده و دو نانوایی با ارائه گزارش مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در محل و صدور حکم قاضی تعزیرات، پلمب شد.

با توجه به اینکه استان زنجان به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای آزمایشی طرح توزیع عادلانه یارانه نان انتخاب و با آغاز اجرای این طرح، آرد به قیمت تمام شده در اختیار واحدهای پخت نان قرار خواهد گرفت، این گمان می‌رود که برخی واحدها متاسفانه از هم اکنون و در فرصت باقیمانده تا آغاز اجرای طرح فوق، به طرق مختلف نسبت به ذخیره‌سازی آرد یارانه‌ای، اقداماتی چون کم کردن وزن نان و یا تعطیلی و کم کاری و... انجام دهند.

لازم به ذکر است که روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به‌طور ویژه و با حداکثر اکیپ‌های نظارتی از واحدهای نانوایی بازید به عمل آمده و هرگونه تخلف، به ویژه تعطیلی‌ها گزارش می‌شود.

انتهای پیام
captcha