همایش «بهجت عارفان» با رونمایی از تولیدات رسانه‌ای در رشت برگزار شد
کد خبر: 4057593
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

همایش «بهجت عارفان» با رونمایی از تولیدات رسانه‌ای در رشت برگزار شد

هم‌زمان با سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی، همایش «بهجت عارفان» با رونمایی از ده‌ها اثر چندرسانه‌ای درباره آیت‌الله بهجت، روز گذشته 26 اردیبهشت ماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

همایش بهجت عارفان

به گزارش ایکنا از گیلان، همایش بزرگداشت سیزدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی و آئین رونمایی از ده‌ها اثر چندرسانه‌ای درباره آیت‌الله بهجت، عصر روز گذشته ۲۶ اردیبهشت ماه در تالار مرکزی شهر رشت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم و مسئولین همراه بود، چندین اثر چندرسانه‌ای اختصاصی تولید‌شده برای مراسم بهجت عارفان، توسط آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدلله عباسی، استاندار گیلان، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای گیلان رونمایی و معرفی شد.

لزوم شناساندن اسطوره‌های ملی به نسل جوان

در این همایش سجاد بازرگان، جانشین سازمان فضای مجازی سراج گیلان گفت: اگر به تاریخ و اسطوره‌های تاریخی‌مان نپردازدیم قطعاً متهم به پیروی از راه باطل خواهیم شد. اعضای سازمان فضای مجازی سراج گیلان از تنها استاندار شهید کشور یعنی شهید انصاری، استاندار شهید گیلانی شروع کردند، در حالی که این شهید حتی در بین نیروهای حزب‌الهی استان هم شناخته شده نبود.

وی افزود: سراجی‌ها تصمیم گرفتند به اسطوره‌های استان گیلان بیشتر بپردازند و کیفیت کارهای خودشان را بالا ببرند و در همین راستا نهایتاً به اسم یونس استادسرایی رسیدیم. متأسفانه حتی افراد انقلابی هم او را با نام میرزاکوچک جنگلی نمی‌شناسند و در همین راستا یک کلیپ روشنگرانه تولید شد.

جانشین سازمان فضای مجازی سراج گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته همایش باشکوه روایت جنگل در رشت برگزار شد که در آن بالغ بر 50 قالب تولیدی برای فضای مجازی رونمایی شد. در هر قالب نیز ده‌ها مدل تولیدی دیگر داشتیم که در حوزه فضای مجازی کشور بسیار دیده شد و این تولیدات توسط جوانان و نوجوانان گیلانی تولید شده بود.

بازرگان با اشاره به اهمیت اسطوره‌سازی، تصریح کرد: امروز هم در راستای اسطوره‌سازی و اسطوره‌شناسی به بهجت عارفان رسیده‌ایم و با این موضوع نیز ده‌ها تولید رسانه‌ای توسط جوانان استان ساخته شده است. دست غربی‌ها در داشتن اسطوره آن‌چنان خالی است که دست به اسطوره‌سازی از طریق مرد عنکبوتی و .... زده‌اند اما متأسفانه در گیلان و کشور علی‌رغم غنی بودن در این حوزه، در راستای اسطوره‌سازی کم‌کاری شده است.

آیت‌الله بهجت از ستارگان تدین ایران است

محسن پورپیر، مسئول پویش رسانه‌ای بهجت عارفان نیز در این همایش گفت: امروزه در دنیا به دنبال کسب هویت هستند اما این هویت‌ها تبدیل به ضد ارزش شده‌اند. ما الگوهای مختلف برای هویت‌یابی داریم و کشور اسلامی ایران ستارگان بزرگی در بحث تدین دارد و آیت‌الله بهجت یکی از این ستارگان است.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، افزود: ما می‌توانیم امروز آیت‌الله بهجت را به عنوان الگو معرفی کنیم و پویش بهجت عارفان با هدف گسترش نام آیت‌الله بهجت راه‌اندازی شد تا قطره‌ای در جریان هویت‌سازی باشد و در همین راستا یک سایت و ربات برای تغییر پروفایل افراد به تصویری از آیت‌الله بهجت از 24 اردیبهشت راه‌اندازی شده است.

نرم‌افزار محتوایی آیت‌الله بهجت تولید شده است

آرمین جمالی، مسئول پروژه اپلیکیشن محتوایی آیت الله بهجهت نیز در معرفی این نرم‌افزار بیان کرد: به‌مناسبت درگذشت عالم عارف، آیت‌الله بهجت فومنی نرم‌افزاری با محتوای دستورالعمل‌ها و زندگی‌نامه، صوت‌ها، سخنرانی و فیلم‌های مربوط به ایشان است. این نرم افزار با دو نسخه اندروید و IOS تولید شده است.

وی تصریح کرد: مرکز تولید نرم‌افزار و بازی مرکز فضای مجازی سراج گیلان، نرم‌افزارهایی در حوزه بازی به کمک آموزش‌دیدگان همین مرکز تولید می‌کند.

عملکرد گیلان در معرفی مفاخر و بزرگان ضعیف است

سهراب یوسفی، مسئول رسانه‌های تصویری سازمان فضای مجازی سراج هم در بخشی از برنامه اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان درباره اهمیت هویت ملی تأکید کردند. برای اینکه نسل جوان دارای هویت ملی باشد راهی جز معرفی مفاخر و بزرگان کشور نداریم و استان گیلان هم در این حوزه از کل کشور ضعیف‌تر عمل کرده است.

وی افزود: اگر آیت‌الله بهجت برای استان دیگری بود مسلماً ایشان را بیشتر معرفی می‌کردند، اما در مرکز رسانه‌های تصویری سازمان سراج در راستای معرفی آیت‌الله بهجت، بیش از 80 اثر در 16 عنوان تصویری مختلف تولید شده است.

یوسفی تأکید کرد: در همین راستا استوری موشن‌ها، کلیپ‌های تصویری، فیلم کوتاه، کلیپ‌های اختصاصی مربعی اینستاگرامی، ویدئوکامنت‌ها و ... با موضوع شخصیت حضرت آیت‌الله بهجت در این مرکز تولید شده است.

مسئول مرکز رسانه‌های تصویری سازمان فضای مجازی سراج با معرفی سایت سراجی‌ها گفت: علاقمندان با مراجعه به این سایت می‌توانند در نشر این تولیدات به این مرکز کمک کنند.

همایش بهجت عارفان با رونمایی از تولیدات رسانه‌ای در رشت برگزار شدهمایش بهجت عارفان با رونمایی از تولیدات رسانه‌ای در رشت برگزار شد

انتهای پیام
captcha