برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در گیلان
کد خبر: 4057027
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی، ۳۰ اردیبهشت، همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، عصر روز گذشته 24 اردیبهشت‌ماه در گفت‌و‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر‌ اساس حضور مؤثر تشکل‌های مردمی به خصوص تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در فرآیند تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و عملیات‌های مهم اجتماعی، چند دوره سازمان تبلیغات اسلامی برای بهره‌گیری منظم از افکار، ایده و توان آنان انتخابات شورای هیئات مذهبی را اجرا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی ساعت ۸ صبح ۳۰ اردیبهشت ماه در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: روند ثبت‌نام از داوطلبان هیئت‌های مذهبی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۲۲۳ نامزد در این انتخابات ثبت‌نام کردند، بیان کرد: هیئاتی که در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی عضو هستند، در انتخابات می‌توانند به عنوان رأی‌دهنده شرکت کنند.

مهدوی افزود: در گیلان نزدیک به ۹۳۸ هیئت مذهبی ثبت‌شده و مجوزدار فعالیت دارند و شورای هیئات مذهبی می‌توانند به مسئولان ارشد استانی مشاوره دهند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و اثرگذاری تشکل‌های دینی در زمان شیوع ویروس کرونا به خوبی مشاهده شد و در گیلان تشکل‌های دینی حماسه آفریدند، ابراز کرد: هیئات مذهبی بر اساس محبت و معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) می‌توانند نسبت به اصلاح بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی مؤثر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان بیان کرد: اگر در شهرستان‌ها شورای هیئات مذهبی از فرهیختگان مجموعه‌های دینی انتخاب شوند یقینا در مسائل تبلیغی، دینی، اجتماعی، سیاسی و... می‌توانند تحول ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha